دانشمندان طی تحقیقاتی دریافته‌اند مارچوبه تاثیر مثبتی بر پیشگیری، درمان و کند شدن روند پیشرفت سرطان کبد دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

فشار خونتان را با انار کنترل کنید

مصرف روزانه یک لیوان آب انار برای مدت ۲ هفته میزان تستوترون موجود در بزاق را ۲۴ درصد افزایش داده و تاثیراتی هم بر روی فشارخون، خلق و خو، اضطراب و احساسات فرد دارد.

انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و حاوی مقدار زیادی ویتامین C و پتاسیم است؛ بر طبق بعضی از تحقیقات انجام شده این میوه فواید درمانی زیادی مثل کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کمک به درمان اسهال، کاهش کلسترول خون، حفظ وزن مناسب و کاهش وزن، کمک به درمان هموروئید و غیره را به همراه دارد.

میوه خوش طعمی برای کاهش و کنترل وزن/ قندخونتان را با مارچوبه کنترل کنید/

خواص مارچوبه

مارچوبه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی محبوبیت زیادی در بین مردم دارد؛ این خاصیت باعث از بین بردن رادیکال های آزاد می‌شود، همچنین به عنوان یک ضد سرطان قوی عمل می‌کند و علاوه بر موارد ذکر شده خواص ضد التهابی هم دارد که باعث کاهش فعالیت متابولیکی سلول های سرطانی می‌شود. دانشمندان طی تحقیقاتی دریافتند که مارچوبه تاثیر مثبتی بر پیشگیری، درمان و کند شدن روند پیشرفت سرطان کبد دارد. خاصیت ضد التهابی مارچوبه باعث جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری قلبی می‌شود.

ویتامین‌های گروه B موجود در مارچوبه در تنظیم قند خون موثر هستند. همچنین اسید فولیک و فیبر موجود در مارچوبه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است. توصیه می شود که از مارچوبه در رژیم غذایی روزانه استفاده کنید تا از بیماری های قلب یا حمله قلبی در امان بمانید. می‌توانید از دم کرده مارچوبه برای تسکین درد قلب  هم بهره ببرید.مارچوبه به از بین بردن کلسترول بد خون کمک می کند و از رسوب کلسترول در بافتهای بدن جلوگیری می‌کند.

میوه خوش طعمی برای کاهش و کنترل وزن/ قندخونتان را با مارچوبه کنترل کنید/ بهترین راه‌حل برای پاکسازی گوش/ هر آنچه باید از مصلح‌ها در طب سنتی بدانید

بدنتان را با ماست ضد عفونی کنید

ماست ساده، پروبیوتیک و بدون شکر برای درمان سوزش ادرار مفید است؛ محیط کشت فعال (پروبیوتیک) از رشد باکتری‌های مضر جلوگیری کرده و رشد باکتری های مفید را افزایش می دهد. این امر به نوبه خود به مبارزه با هر گونه عفونتی که باعث ایجاد سوزش ادراری می شود، کمک کرده و تعادل pH مجاری ادراری را حفظ می‌کند.

همه افراد، به خصوص خانم‌ها می‌توانند روزانه ۳-۲ فنجان ماست ساده میل کنند تا از خواص آن بهره ببرند، همچنین اگر علاقه چندانی به ماست ندارید می‌توانید از اسموتی‌های ماست استفاده کنید تا از این خواص شگفت‌انگیز بی‌نصیب کنید.

میوه خوش طعمی برای کاهش و کنترل وزن/ قندخونتان را با مارچوبه کنترل کنید/ بهترین راه‌حل برای پاکسازی گوش/ هر آنچه باید از مصلح‌ها در طب سنتی بدانید

بهترین راهکار برای خلاص شدن از جرم‌ گوش

آب نمک را می‌توان برای شستشوی کانال گوش بکار برد؛ این یک روش ساده و معمول برای پاک کردن جرم گوش در خانه است. برای این کار می‌توانید از سرنگ استفاده کنید و یا اینکه بدون سرنگ آن را انجام دهید. آب نمک باعث نرم و متلاشی شدن جرم موجود در گوش و خروج آسان تر آن می شود.

برای انجام این کار یک قاشق چای خوری نمک را در نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید تا به طور کامل حل شود سپس یک پنبه را گلوله کرده در آب نمک بزنید و با فشردن آن چند قطره آب نمک را در گوش خود بریزید. هنگام انجام این کار باید گوش شما به سمت سقف باشد. به مدت پنج  دقیقه در همین حالت بمانید. سپس سر خود را ۱۸۰ درجه بچرخانید و در حالت مخالف گذاشته تا آب نمک از گوش تخلیه شود. بخش بیرونی گوش خود را نی با یک دستمال تمیز، از جرم های خارج شده پاک کنید.

دقت داشته باشید که حرارت آب گرم باید با حرارت بدن یکسان باشد. چراکه در صورت تفاوت ممکن است باعث ایجاد سرگیچه در شما شود.

میوه خوش طعمی برای کاهش و کنترل وزن/ قندخونتان را با مارچوبه کنترل کنید/ بهترین راه‌حل برای پاکسازی گوش/ هر آنچه باید از مصلح‌ها در طب سنتی بدانید

معنا و کاربرد مصحل در طب سنتی

هر غذایی در طب سنتی دارای یک یا چند مصلح است .منظور از مصلح یعنی یک نوعی ماده ی غذایی یا گیاه دارویی که مصرف آن به همراه غذاهای مورد نظر در اصلاح عوارض جانبی احتمالی آن غذا موثر خواهد بود و هضم غذا را بهتر خواهد کرد؛ مصرف مصحل خواص و فواید غذا و جذب غذا را در بدن و ارگانهای مربوط مضاعف خواهد کرد. برای مثال توصیه می‌شود که ماست را به همراه گل سرخ و نعنا، شیر را همراه با گلاب، عسل و دارچین، گوشت را همراه با سماق و دوغ را همراه با آویشن مصرف کنید.

میوه خوش طعمی برای کاهش و کنترل وزن/ قندخونتان را با مارچوبه کنترل کنید/ بهترین راه‌حل برای پاکسازی گوش/ هر آنچه باید از مصلح‌ها در طب سنتی بدانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۱۵:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام ممنون از مطالب بسیار مفیدتان