اشعری رئیس جشنواره خاتم جزئیات مهلت و کیفیت ارسال آثار به این جشنواره ادبی را اعلام کرد.

30 تیر، آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره خاتم/ مبلغ جوایز جشنواره خاتم اعلام شد

علی اکبر اشعری، رئیس جشنواره خاتم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دوره جدید برگزاری این جشنواره ادبی گفت: نیمه ماه مبارک رمضان با جمعی از نویسندگان از فراخوان دوره پنجم جشنواره خاتم رونمایی کردیم. در فراخوان دوره چهارم جشنواره اعلام کرده بودیم که تمام گروه‌های سنی، ادیان و مذاهب می‌توانند به جشنواره خاتم اثر ارسال کنند. این موضوع در پنجمین دوره برگزاری این جشنواره ادبی هم به قوت خود باقی است. علاقه‌مندان به شرکت در پنجمین دوره جشنواره خاتم تا ۳۰ تیرماه سال جاری فرصت دارند، آثار خود را به جشنواره خاتم ارسال کنند.

وی افزود: اختتامیه پنجمین دوره جشنواره خاتم در روز مناسبی از ماه شعبان سال ۹۹ برگزار می‌شود. این جشنواره در دو گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد. به برگزیدگان جشنواره خاتم جوایزی اهدا خواهد شد و جایزه نفر اول ۱۰ میلیون تومان، نفر دوم ۷ میلیون تومان و نفر سوم ۵ میلیون تومان خواهد بود. نفرات چهارم تا ششم جشنواره خاتم هم لوح تقدیر دریافت می‌کنند. همچنین به فردی که داستانش از نظر موضوعی با موضوع جشنواره خاتم تفاوت دارد، اما اثری فاخر است جایزه ویژه هیئت داوران که شامل ۵ میلیون تومان است، اهدا می‌شود.

رئیس جشنواره خاتم با اشاره به موضوع این جشنواره ادبی اظهار داشت: آثاری که برای جشنواره خاتم ارسال می‌شود، باید درباره سیره پیامبر اکرم (ص) باشد. این آثار باید برای جشنواره خاتم و نخستین بار نوشته شده و در جای دیگری منتشر نشده باشد. نویسندگان تا پیش از مهلت ارسال اثر به جشنواره می‌توانند آثار خود را برای مشورت با هیئت داوران، در خصوص کیفیت اثرشان ارسال کنند. آثاری که به مرحله نهایی داوری در جشنواره خاتم برسند، منتشر می‌شوند. آن تعدادی هم که اثرشان به لحاظ سوژه و متن اثر ویژه‌ای است، می‌توانند داستانشان را در دفتر نشر یا هر انتشاراتی دیگری که خواستند منتشر کنند.

اشعری در پایان در خصوص قالب آثار ارسالی برای جشنواره خاتم بیان کرد: آثاری که برای جشنواره خاتم ارسال می‌شود، باید در قالب داستان کوتاه و حداکثر ۵ هزار کلمه باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار