۶ بند خاکی در خراسان جنوبی در دست اجرا است که در نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  سردارحسن زاده ، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران کشور امروز دربهره برداری از ۶ بند خاکی، تا نیمه نخست امسال بازدید از طرح‌های محرمیت زدایی قرارگاه شهید ناصری در شهرستان‌های درمیان و سربیشه، محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان را از جمله فعالیت‌های این قرارگاه در استان‌های خراسان جنوبی و رضوی دانست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری پارسال ۱۱ بند خاکی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید، افزود: هم اکنون ۶ بند خاکی در این استان در دست اجراست که پیش بینی می‌شود تا نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

سردارحسن زاده گفت: در این راستا ۱۶ بند خاکی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تا یک میلیون مترمکعب در خراسان جنوبی مورد بهره برداری مردم قرار می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه پاسداران کشور با اشاره به اینکه این بند‌های خاکی به صورت کارشناسی و هدفمند احداث شده است، افزود: جلوگیری از ورود سیلاب به اراضی پایین دست و افزایش آبدهی قنوات از مهمترین مزایای این بند‌های خاکی است.

وی احداث مسکن برای نیازمندان و محرومان را از دیگر فعالیت‌های قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه عنوان کرد و افزود: در این راستا هفته گذشته توافق نامه‌ای با همکاری سازمان بهزیستی کشور و نیروی زمینی سپاه پاسداران برای ساخت ۵ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی امضا شده که در استان‌های مرزی کشور احداث شود.

سردار حسن زاده گفت: از این تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی مربوط به قرارگاه ثامن الائمه شامل استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

وی کار‌های عمرانی، تأمین امنیت و مباحث فرهنگی را ازجمله فعالیت‌های قرارگاه ثامن الائمه عنوان کرد و افزود: بهسازی مساجد، توزیع بسته‌های غذایی و تأمین جهیزیه و ترویج ازدواج آسان را از فعالیت‌های حوزه فرهنگی این قرارگاه است.

انتهای پیام/ک

سال گذشته ۱۱ بند خاکی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.