معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از صدور ۱۲۰ کارت شناسایی برای صنعتگران استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عباس زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: کارت شناسایی گواهی است مبنی بر تایید توان و سطح مهارت متقاضی در حرفه مورد درخواست که پس از تایید کارشناس صنایع دستی به هنرمندان اعطاء می‌شود.


وی افزود: هنرمندان متقاضی دریافت کارت شناسایی می‌توانند از این پس برای دریافت کارت شناسایی به ادارات و نمایندگی‌های اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌ها مراجعه وپس از بررسی و تایید مدارک توسط کارشناسان، نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.


عباس زاده ادامه داد: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی بیش از پنج هزار هنرمند به تولید صنایع دستی در بیش از ۳۰ رشته فعالیت دارند که تعداد ۱۲۰ هنرمند از ابتدا سال ۹۸ تاکنون با حضور در ادارات و نمایندگی‌های اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کارت شناسایی دریافت کردند.


وی افزود: رشته‌های دست‌بافته‌های سنتی شامل حوله بافی، کرباس بافی، دستمال‌بافی و چادرشب بافی، بافته‌های داری شامل گلیم، جاجیم، گبه، و صنایع دستی چوبی از جمله منبت، معرق، مشبک، صنایع دستی فلزی، زیورالات سنتی، حکاکی روی فلز، سفال و سرامیک، تراش سنگ و ... بیشترین کارت‌های صادر شده را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ب


فعالیت پنج هزار هنرمند تولید صنایع دستی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.