مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از دامداران خواست موارد پیشگیری از تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.

دامداران موارد پیشگیری از تب کونگو را جدی بگیرندشانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، ضمن هشدار نسبت به بیماری تب کریمه کنگو در این استان گفت: با عنایت به اینکه این بیماری در دام علائمی ندارد لذا تاکید می‌شود که دامداران توصیه‌های دامپزشکی را برای پیشگیری از بیماری جدی بگیرند.

 شانقی افزود: دامداران محترم باید نسبت به سم پاشی جایگاه و بدن دام جهت از بین بردن کنه‌ها در اسرع وقت اقدام کنند و مردم هم گوشت گرم را از قصابی‌ها و مراکز مجاز که دارای گوشت‌هایی با مهر و برچسب دامپزشکی هستند خرید و تهیه کنند.

وی همچنین بر کشتار نکردن دام زنده در منزل، کوچه و خیابان و یا خارج از کشتارگاه به دلیل اینکه ممکن است دام آلوده باشد تاکید کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: در صورت کشتار دام خارج از کشتارگاه و یا تهیه گوشت از مراکزی که خارج از مراکز مجاز و مهر لیبل دامپزشکی ندارند بایستی اولاً کسانی که با دام سر و کار دارند یا آن را کشتار می‌کنند حتماً از دستکش ماسک کلاه و عینک استفاده کنند و بعد از کشتار و قبل از خرد کردن گوشت آن را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

وی بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش فعالیت زاد و ولد بندپایان بخصوص کنه‌ها احتمال بروز و انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان افزایش پیدا می‌کند.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در صورت انتقال بیماری به انسان می‌تواند باعث مرگ فرد شود وعامل اصلی این بیماری کنه‌ها هستند که در صورت آلوده بودن می‌توانند بیماری را به دام و یا از طریق گزش به انسان منتقل کنند.

انتهای پیام / ج

هشدار شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان مرکزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.