مردم مومن و خداجوی سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز، در شب بیست و سوم از ماه مبارک رمضان، ندای الغوث الهی العفو، العفو سر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مردم شیراز در سومین شب لیالی با در دست داشتن جوشن کبیر و اشک برگونه و با ندای ملکوتی و عرفانی "الغوث الغوث" بهترین تقدیر‌ها را از خدایشان درخواست کردند.

قرائت دعای جوشن کبیر، دعای ابو حمزه ثمالی، مداحی و سخنرانی از مهمترین برنامه‌های احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام بود که تا ساعت سه بامداد ادامه داشت.

ندای الهی العفو، العفو در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

در این مراسم مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) اشعار و مرثیه‌هایی در غم شهادت نخستین امام شیعیان، مولی الموحدین و پدر یتیمان قرائت کردند و شرکت کنندگان در سوگ شهادت آن امام همام اشک ماتم ریختند.

ندای الهی العفو، العفو در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

همچنین آیین‌های شب قدر با حضور هیأت مذهبی در دیگر حرم‌های مطهر امامزادگان، مساجد، تکایا و حسینیه‌های استان فارس برپا شد.

مدیرکل اوقاف فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: مراسم شب قدر در ۳۵۰ بقعه متبرکه استان برگزار شد و در انتهای این مراسم احیاگران با صرف سحری به استقبال فریضه روزه رفتند.

حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: اطعام احیاگران هنگام سحر نیز از محل موقوفات فارس و از محل کمک‌های بانیان خیر تأمین می‌شود.

شب‌های قدر فرصتی مناسب برای رسیدن به مقام قرب الهی است که دل هر شب زنده‌داری را با آسمان پیوند می‌زند و زمین و زمان عاشقانه بندگی خود را به خدا نشان می‌دهند و با نوای بک یا الله بخشش خود را گدایی می‌کنند.

ندای الهی العفو، العفو در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

ندای الهی العفو، العفو در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

محبان اهل بیت و عاشقان مولا علی (ع) با تجمع در مساجد، مراسم احیای شب قدر را در ماه مبارک رمضان احیا کردند و روزه‌داران شیرازی همانند سایر افراد در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و هیات‌های مذهبی در شب‌های قدر به اقامه مراسم مناجات‌خوانی پرداختند.

ندای الهی العفو، العفو در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

انتهای پیام/م

یا رب یا رب شیرازی‌ها در سومین شب قدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار