مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: احداث فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس ایلام با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اسفندماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس ایلام در اسفندماه

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی گفت: احداث فاز دوم باغ موزه دفاع مقدس ایلام با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اسفندماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد و با تکمیل مرحله دوم باغ موزه، این طرح فرهنگی و ارزشی به طور کامل افتتاح می‌شود.

شرف بیانی افزود: این فاز به مساحت یک و نیم هکتار قبل از زمان برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام در اسفندماه سال جاری تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: هزینه احداث این باغ موزه که از مطالبات اصلی و به حق مردم استان ایلام بوده از محل بودجه استانی سال ۹۸ تامین اعتبار می‌شود که با تخصیص این اعتبار روند ساخت و تکیمل باغ موزه شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

شرف بیانی اضافه کرد: در این فاز از موزه نقش مردم در جنگ، آوارگی و چادرنشینی آنها، عملیات ها، اماکن جنگی جانمایی می‌شود و همچنین با نصب اِلمان‌های متناسب با جنگ تحمیلی در محوطه اداره کل، میدان دفاع مقدس، پارک و میدان معلم این اماکن عمومی به باغ موزه الحاق می‌شوند و با برداشتن دیواره‌های پیرامون اداره کل به گستره این موزه افزوده می‌شود.

وی در مورد علت الحاق این اماکن عمومی به باغ موزه و برداشتن دیواره‌های اداره کل توضیح داد: هدف جلب نظر مردم برای بازدید آزادانه از باغ موزه است که به این المان‌های جنگی هر لحظه از شبانه روز دسترسی داشته باشند.

شرف بیانی اظهار کرد: فاز اول این باغ موزه سال ۹۷ در گستره یک و نیم هکتار و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف بمباران ها، عملیات‌ها و مناطق جنگی، تصاویر تمام شهدای استان ایلام و ... تکمیل شده و به احتمال زیاد در سفر رئیس جمهور به استان ایلام در خردادماه جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/اس

اففتاح موزه دفاع مقدس درایلام

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.