اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین با حضور امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین، معصومه حسنی خوانسار مدیرکل انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار گردید.

فرماندار هرسین در این جلسه از زحمات خانم حسنی خوانسار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در راستای ارتقاء وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین تقدیر و تشکر کرد.

شاه آبادی در این جلسه ضمن تاکید بر اجرای کار‌های زیر بنایی در حوزه فرهنگ تصریح کرد: اگر میخواهیم در کشور تحول ایجاد کنیم باید فرهنگ عامه را هدف قرار دهیم.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگ باید بدانند توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از عوامل ارتقاء فرهنگ عامه است.

فرماندار هرسین در این جلسه از متولیان فرهنگ شهرستان خواست فرهنگ کتابخوانی را در بین دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال تقویت کنند.

امیر شاه آبادی افزود: این جلسه باید مصوبات موثر و صددرصد قابل اجرایی داشته باشد.

فرماندار شهرستان هرسین در پایان سخنانش از رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خواست به منظور توسعه وضعیت کتابخانه‌های عمومی و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی نیازمندی‌های خود را جهت طرح در جلسه کمیته برنامه ریزی ارائه نمایند.

در بخش دیگری از این جلسه معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به تشریح عملکرد و اهداف این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: کتابخانه‌ها از حالت سنتی خارج شده اند و به نهاد‌های فرهنگی تبدیل شده اند.

وی تصریح کرد: در یک ساله اخیر فعالیت‌های چشمگیری در شهرستان هرسین انجام شده است و اجرای ۱۱۰ برنامه فرهنگی بخشی از این فعالیت‌ها می‌باشد.

حسنی خوانسار در ادامه سخنانش به تشریح مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین پرداخت و افزود: جهت بهسازی کتابخانه سیار این شهرستان نیاز به تخصیص اعتباراتی می‌باشد.

حسنی خوانسار همچنین از دهیاران شهرستان هرسین خواست همکاری بیشتری با کتابخانه سیار، اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان داشته باشند و به توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی کمک کنند .

 

 

انتهای پیام/د

متولیان فرهنگ باید بدانند توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از عوامل ارتقاء فرهنگ عامه است

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.