معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری همدان گفت: ۱۴۳ تن به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.

۱۴۳ زندانی مهریه در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن خانجانی  معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری همدان  بیان کرد: ۱۴۳ تن به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند که ۴۸ تن از این تعداد شرایط آزادی را داشتند و مابقی علاوه بر مهریه محکومیت‌های دیگری نیز دارند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های هیات امنای ستاد دیه استان همدان ۳۳ تن از این افراد در ماه مبارک رمضان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند و مابقی به علت برخی از مشکلات هم اینک در زندان هستند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان همدان اظهار داشت: در مورد زندانیان مهریه بر خلاف سایر جرائم غیرعمد اصل بر «اعسار» زندانی است مگر اینکه زوجه تمکن مالی داماد را ثابت کند.

خانجانی اظهار داشت: آزادی زندانیان مهریه نیازمند در قانون «نحوه اجرای محکومیت‌های مالی» گنجانده شده، اما تاکنون اجرایی نشده بود که از رمضان امسال این قانون به مرحله اجرا درآمد.

وی بیان کرد: چنانچه فردی بخواهد از قانون محکومیت‌های مالی سوء استفاده کرده و با وجود تمکن مالی نسبت به پرداخت مهریه امتناع کند، دستگاه قضایی با آن برخورد جدی می‌کند چرا که این قانون برای آزادی داماد‌های بی بضاعت است.

۳۰۲ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۲۴۷ میلیارد ریال سال گذشته آزاد شدند.

انتهای پیام/د.ا

۳۳ زندانی مهریه آزاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار