مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در سال‌های گذشته در خصوص وضعیت سیلخیزی، تعداد و خسارات سیل استان به خوبی اطلاع رسانی نشده و بانک اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در سال‌های گذشته در خصوص وضعیت سیلخیزی، تعداد و خسارات سیل استان به خوبی اطلاع رسانی نشده و بانک اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد.

رضا میرزایی  اظهار داشت: سیلاب یکی از مخرب‌ترین وقایع طبیعی ناشی از پدیده‌های اقلیمی است، اما اگر زیرساخت‌های سازگاری با این پدیده اقلیمی فراهم شود، قابل مدیریت است.

وی گفت: اگرچه به طور کلی کشور ایران از نظر تعداد وقایع سیلاب در بین مناطق متوسط جهان قرار دارد، ولی برخی از استان‌های کشور از جمله لرستان در ریسک بالای سیلاب قرار دارند.

میرزایی ادامه داد: استان لرستان دارای ۱۳۰ رودخانه دائمی و فصلی به طول حدود ۹ هزار کیلومتر است که به لحاظ قرار گیری در زاگرس میانی، شرایط اقلیمی و میانگین بالای بارش‌های سالیانه یکی از استان‌های سیل خیز با ریسک بالاست.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته در خصوص وضعیت سیلخیزی، تعداد و خسارات وقایع سیلاب لرستان به خوبی اطلاع رسانی نشده است و متأسفانه بانک اطلاعاتی از تعداد خسارت‌ها سیلاب‌های گذشته در استان موجود نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: شهرستان پلدختر به لحاظ قرار گیری در خروجی استان لرستان، سیل خیز‌ترین شهرستان استان و شهرستان خرم‌آباد در مرحله دوم سیل خیزی قرار دارد.

میرزایی افزود: در لرستان اکثر رودخانه‌ها دائمی و پرآب و آسیب‌پذیر از مراکز شهری و روستا‌های پرجمعیت عبور می‌کنند و نیاز به ساماندهی دارند که وظیفه شهرداری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد ساخت و ساز‌ها در حریم و بستر سیلابی رودخانه و بدون اخذ استعلام از شرکت آب منطقه‌ای در داخل شهر‌ها و روستا‌ها صورت گرفته و برای آن‌ها سند نیز صادر شده است که در سیل اخیر به شدت دچار آبگرفتگی و تخریب شدند.

میرزایی بیان کرد: حد بستر و حریم رودخانه کشکان و سرشاخه‌های آن توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان تعیین شده و نقشه‌ها جهت بازسازی مناطق سیل زده در اختیار مدیریت بحران، مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهروندان در بازسازی یا جابجایی منازل در مناطق سیل زده با دستگا‌های اجرایی ذیربط همکاری کنند تا در صورت وقوع سیلاب در آینده، دچار خسارت مالی و جانی نشوند.

انتهای پیام/ب

بانک اطلاعات از خسارت سیلاب‌های گذشته لرستان در دسترس نیست

برچسب ها: آب منطقه ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.