رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: ۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد از ۶۴هزار نسخه کتاب در هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان بهره می برند.

۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد عضو کتابخانه عمومی هستندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت:سرانه فضا‌های کتابخانه‌ای این شهرستان به ازای هر ۱۰۰نفر به ۶۴سانتی‌متر می‌رسد و تنها ۵درصد جمعیت این شهرستان عضو کتابخانه عمومی در تایباد هستند.

وی  با اشاره به عضویت ۶هزار و ۱۰۰نفر در کتابخانه عمومی تایباد تصریح کرد: از این تعداد ۷۵درصد را دانش‌آموزان و دانشجویان و ۲۵درصد دیگر را سایر اعضا تشکیل داده‌اند، تاکنون ۶۴هزار نسخه کتاب در هفت کتابخانه نهادی و مشارکتی این شهرستان در اختیار افراد کتابخوان قرار گرفته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: پارسال ۷۵هزار جلد کتاب به اعضا امانت داده شد که این آمار نسبت به نرخ جمعیت در شهرستان بسیار پایین است.

سالاری یکی از مشکلات اصلی در حوزه کتابخوانی را عدم وجود کتابخانه در روستا‌های این شهرستان اعلام کرد و افزود: با توجه به این که تایباد ۳۵روستا دارد و ۶۰درصد از جمعیت این شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند، ولی در هیچ روستایی کتابخانه وجود ندارد.
 
انتهای پیام//ز.م
 

عدم وجود کتابخانه در روستاهای  تایباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.