جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز  قدس بیانیه ای را صادر کرد.

دسیسه‌های صهیونیستی امروز نه تنها فلسطین بلکه منطقه و جهان را تهدید می‌کندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز  قدس بیانیه ای را صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:
 
بسمه تعالی

بیانیه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتکار سیاسی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری روز قدس اگرچه به چهل سال قبل باز می‌گردد، اما باید آن را حاصل ژرف اندیشی امام راحل برای پیوند دادن ملل مسلمان در عصر حاضر دانست.

نگاهی به پیام امام خمینی (ره) در تبیین نامگذاری این روز نیز مؤید همین مطلب است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نگاهی فراتر از آرمان فلسطین در این حوزه داشتند. امام خمینی (ره) در پیام خود در تببین این روز به صراحت فرموده‌اند: «روز قدس روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم امریکا و غیرامریکا بودند.»

از این رو در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، رژیم جعلی صهیونیستی به دلیل همین ابتکار سیاسی که سرانجامش ثبت شکست‌های پی در پی در کارنامه این رژیم بود، دست از دشمنی خود با ایران برنداشت و حتی در برهه‌های زمانی مختلف برای اثبات این دشمنی طرح‌های بسیاری را برای زمینگیر کردن نظام جمهوری اسلامی اجرا کرد. جامعه جهانی هم تحت حمایت‌های گسترده امریکا و انگلیس از این رژیم جعلی، نه تنها مجبور به پذیرش هویت اسرائیل شد بلکه زیر فشار همین دولت‌های استکباری در برابر جنایتش نیز سکوت اختیار کرد. علاوه بر این، برخی دولت‌های مرتجع عربی هم، بر اساس فرمول «صلح در برابر زمین» گام در روند سازش و عادی‌سازی روابط با این رژیم جعلی نهادند؛ به گونه‌ای که امروز این رژیم یک هم پیاله شفیق برای این حکام شده است. از این رو ایران تنها کشوری در جهان نام گرفت که مدال افتخار مبارزه با صهیونیسم را بر سینه خود نصب کرد و این مبارزه به رغم دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های رژیم‌صهیونیستی و همپیمانانش هیچ‌گاه رو به افول ننهاد.

حال درست پس از ۴۰ سال از این نامگذاری و در حالی که شرکت کنندگان در مراسم روز قدس فارغ از دین و مذهب و آیین روز به روز در سرتاسر جهان گسترده‌تر می‌شود، جهان تحت سیاست‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانان خونخوارش، آبستن وقایع مهمی است که تاثیر مستقیمی بر صلح و امنیت جهانی خواهد داشت.

شاید نخستین و مهمترین این اتفاقات طرح موضوع "معامله قرن" است؛ طرحی که از سوی دولت ترامپ در راستای آنچه که آنان روند صلح بین فلسطین و اسرائیل، می‌دانند مطرح شده است. در این طرح ننگین که داماد ترامپ به عنوان دلال آن را پیش می‌برد، رژیم صهیونیستی در ازای دریافت امتیاز‌هایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی دیگر از مناطق اشغال‌شده به خاک خود و دریافت انبوهی از امتیاز‌های دیگر ظاهرا می‌پذیرد با تشکیل دولت فلسطینی موافقت کند، ولی در واقع امکانی پیدا می‌کند که برای همیشه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را منتفی نماید.

از این رو مشخص است که این طرح ننگین نه تنها فلسطین را به طعمه‌ای کوچک و بی خطر برای تجاوزات و اشغالگری‌های آتی بدل خواهد کرد، بلکه راه را برای تجاوزات صهیونیست‌ها به دیگر کشور‌های منطقه نیز فراهم خواهد کرد.

اگرچه این روز‌ها بر اساس اخباری که از سرزمین‌های اشغالی به گوش می‌رسد، وجود بحران‌های داخلی در این رژیم و کشمکش‌ها بر سر قدرت باعث ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه شده و عملا موضوع معامله قرن به بن بست رسیده و در نطفه خفه شده است.
این در حالی است که اگر چنین هم نمی‌شد، قطعا مبارزان و مجاهدان فلسطینی تکلیف این "افتضاح قرن" را در سرزمین‌های اشغالی روشن می‌کردند.

اتفاق مهم دوم که اهمیت روز قدس را بیش از هر سال دیگر می‌کند، پیمان شکنی‌ها و فشار‌های غیر انسانی ایالات متحده به ایران است. این روند در حالی شکل گرفته که به نظر می‌رسد این بازی ایالات متحده تحت تاثیر لابی صهیونیستی علیه ایران آغاز شده و هدف نهایی آن حذف محور مقاومت و مجاهدت ایران از مسیر جنایات اسرائیل به عنوان تنها کشور مخالف رسمی رژیم صهیونیستی است. این یک واقعیت بزرگ است که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت مهمترین و بزرگترین سد راه توسعه طلبی‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان است و این فشار‌ها برنامه‌ای برای برداشتن انقلاب اسلامی و محور مقاومت از این مسیر است.

اتفاق سوم در این خصوص پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه و سرکوب کردن کامل تروریست‌ها در سوریه و عراق است، اما مشاهده می‌شود که رژیم کودک کش صهیونیستی چندان از این اتفاق خوشحال نیست و با حملات گاه و بیگاه به خاک سوریه مقدمات احیا و بازگشت تروریست‌ها در سوریه و عراق را فراهم می‌کند. تروریست‌هایی که اگر این بار قدرت بگیرند، آتش ترور خود را به دیگر نقاط جهان خواهند کشاند. کما اینکه در گذشته نیز شاهد چنین اقدامات شومی از سوی آنان بودیم.

از این رو لازم است که برای مقابله با تمامی این دسیسه‌های صهیونیستی که امروز نه فقط فلسطین بلکه منطقه و جهان را تهدید می‌کند، روز قدس امسال را با شکوه بیشتر نسبت به تمامی این سال‌ها برگزار کنیم تا پیامی قاطع در خصوص هوشیاری ملل مسلمان به سردمداران رژیم صهیونیستی و همپیمانانش ارسال شود.

جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی از تمامی ملت ایران و ملل سایر جهان با هر دین و آیین و مسلکی که "موافق صلح جهانی و مخالف ظلم جهانی" هستند، دعوت به عمل می‌آورد تا با حضور در این راهپیمایی عظیم، فتنه اسرائیلی-آمریکایی برای منطقه و جهان را خاموش کنیم و آنان را یک گام دیگر به حذف از صفحه روزگار نزدیک کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار