دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد معامله قرن سرآغاز سیطره بر همه کشور‌های اسلامی است و از این رو مقاومت مانند نماز بر همه مسلمانان جهان واجب است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین،  در اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین و بزرگداشت روز جهانی قدس تأکید کرد معامله قرن سرآغاز سیطره بر همه کشور‌های عربی و اسلامی است و از این رو مقاومت مانند نماز بر همه مسلمانان جهان واجب است.

او گفت: خداوند افتخار دفاع از قبله اول مسلمانان را به ملت فلسطین بخشیده است. امسال در سایه شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش آمریکایی-صهیونیستی برای بستن پرونده مسئله فلسطین، به پیشواز روز قدس می‌رویم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: توافق همه مردم و گروه‌های فلسطینی در نپذیرفتن معامله قرن، نیازمند برداشتن گام‌های عملی برای شکست دادن این توطئه است. این شرایط و اتحاد همگانی علیه معامله قرن فرصتی مناسب برای سازمان آزادی‌بخش و رهبری آن برای بازگشت به گزینه مورد تأیید ملت فلسطین و خارج شدن از تعهداتش با دشمن صهیونیستی است. ما برگزاری نشست ملی را با حضور همه نیرو‌ها و گروه‌ها به منظور بازگشت به منشور و قانون سازمان آزادی‌بخش که بر اساس آزادی فلسطین شکل گرفته است، خواستاریم.

النخاله تصریح کرد: اعلام معامله قرن، بازتاب شکست همه طرح‌های حل و فصل سیاسی است که کوچکترین حقی را برای ملت فلسطین محقق نساخت. آمریکا پس از این که منطقه را با بحران‌های پیاپی گرفتار و خسته کرد و در مسیر دنباله‌رو کردن حکومت‌های عربی منطقه در راستای سیاست‌های خود موفق شد، معامله قرن را مطرح کرد. ما همه طرح‌هایی را که قرار است در چارچوب معامله قرن حقوق ملت فلسطین را نادیده بگیرد و در صدر آن‌ها نشست بحرین را رد می‌کنیم.

او با اشاره به نشست‌های مکه گفت: به خاطر آسیب دیدن چند خط لوله انتقال نفت نشست برگزار می‌کنند در حالی که جنایت‌های خود را علیه ملت مظلوم و شجاع یمن فراموش می‌کنند. ملت یمن یکی از مرزداران محور مقاومت در مقابله با اسرائیل و توطئه‌های آن برای سیطره بر دریای عرب و همچنین سیطره بر سرزمین و مقدسات یمن به شمار می‌رود.

دبیرکل جهاد اسلامی تأکید کرد: تبدیل مسجد الاقصی به کنیسه‌های یهودی و تبدیل قدس به اورشلیم و پایتخت رژیم صهیونیستی، مقدمه سیطره بر کشور‌های عربی و اسلامی است. ما به مقاومت خود ادامه خواهیم داد و مقاومت مانند نماز بر همه مسلمانان جهان واجب است. مقاومت فلسطین و نبرد‌های اخیر بیانگر این است که آن زمان که اسرائیل هر چه را می‌خواست تحمیل می‌کرد، گذشته است. مقاومت فلسطین دیگر از معادله «اگر غزه را بمباران کنید، تل‌آویو را موشک باران خواهیم کرد» دور نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار