نه به معامله قرن / امام جمعه ارومیه :

حمایت از مردم فلسطین وظیفه شرعی تمام مسلمانان است

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت:حمایت از مردم فلسطین وظیفه شرعی تمام مسلمانان است.

آغاز خطبه‌های نماز جمعه ارومیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که مصادف با روز جهانی قدس  بود گفت:دنیا طلب نباشید حتی اگر دنیا شما را طلب کند شما به دنبال آن نباشید اگر از دستتان رفت تاسف نخورید.

وی افزود: همیشه حق را بگویید و هنگام عمل کردن رضایت خداوند را مد نظر قرار دهید و برای پاداش الهی عمل کنید و در طول زندگانی برای ظالم دشمن باشید و برای دوستان خود مهربان باشید.

وی گفت: خوف الهی داشته باشید و در زندگی خود نظم و نظام و قانون را پیاده کنید و اگر در میان مردم اختلافی پیش آمد با رعایت عدالت اختلاف را حل و فصل کنید، چون اصلاح ذات البین بالاتر از سال‌ها عبادت مقبول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ، بااشاره به قرار گرفتن درروز قدس، اظهار داشت: نگاه امام(ره) و تدابیر ایشان با انوار الهی بوده و هرروز بیشتر از گذشته برکتش برای مردم روشن می‌شود

وی، افزود: مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادسازی قبله مسلمین وظیفه شرعی بوده و بر تمام مسلمان واجب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: رهبری فرمودند دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی از لحاظ فکری قابل قبول نیستند. برای اصلاح این وضعیت باید نسبت به بهبود جریان فکری و تربیت دانشجویان بر اساس سبک زندگی اسلامی و علم نافع اقدام شود.

وی، گفت: باید دانشجویان و اساتید وارد مشکلات داخل جامعه شوند و نقاط کور اقتصادی و افزایش بهره‌وری با همت دانشجویان عملی شود.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: مسئولان دانشگاه و وزرای علوم و بهداشت باید بطور جدی وارد موصوعات شوند. نباید در داخل دانشگاه‌ها محصور شویم، باید وارد بطن جامعه شویم و مشکلات جامعه به دست اساتید دانشگاه اصلاح شود.

وی، ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کجای کار است؟ چرا جلسات این شورا تشکیل نمی‌شود یابا تاخیر برگزار می‌شود؟

امام جمهه ارومیه، بیان داشت: دانشجو هم باید عالم و هم متقی باشد. وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه نمی‌دهد چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟

انتهای پیام/م

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.