موج گرمای بی سابقه در هند تاکنون جان یک هزار و ۴۰۰ نفر را گرفته است.

جان باختن یک هزار و ۴۰۰ هندی بر اثر موج گرمای بی‌سابقهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، موج گرمای بی سابقه در هند جان یک هزار و 400 نفر را گرفت.

بر این اساس، افزایش شدید دمای هوا در روزهای اخیر مردم هند را به ستوه آورده است. موج گرما در هند در هفته های اخیر سبب مرگ بیش از یک هزار و چهارصد نفر شده است. اکثر این جان باختگان یعنی حدود یک هزار و بیست نفر آنها در ایالت آندرا پرداش در جنوب شرق هند بوده اند. حدود سیصد و پنجاه نفر نیز از این افراد در ایالت تیلانگا جانشان را از دست داده اند.

نبود تجهیزات سرمایشی مناسب و بیماری های مرتبط با موج گرما علت اصلی این مرگ و میرها گزارش شده است. فقرا و بیماران و دیگر گروههای آسیب پذیر جامعه همانند سالمندان و کودکان، قربانیان اصلی این وضعیت ناگوار را در هند تشکیل می دهند.

میلیونها نفر در هند بی خانمان هستند و با این وضع، تعجبی ندارد که در فصل گرمای شدید هوا، شاهد این تعداد مرگ و میر ناشی از گرما در این کشور پرجمعیت باشیم.

مسئولان هندی به مردم درباره استمرار موج گرما و اتخاذ تدابیری برای درامان ماندن از آثار سوء این وضعیت به شدت هشدار داده اند. در بسیاری از مناطق هند از جمله شمال و شرق و نواحی مرکزی این کشور، متوسط دمای امسال دو تا پنج درجه بیشتر از میانگین سالهای گذشته است.

دو سوم جمعیت یک میلیارد و دویست میلیون نفری هند به برق کافی دسترسی ندارند و این به معنای نبود وسایل سرمایشی و عواقب ناگوار آن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خاک تو سر اون دولتشون بکنن
آخرین اخبار