معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:رونق تولید به کاهش وابستگی ارزی و خارجی و توانمند سازی حوزه تولید کمک می‌کند، یعنی در واقع استفاده از توان داخلی راهکار مقابله با تحریم‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز در جلسه سرمایه‌گذاری شهرستان گلپایگان اظهار کرد: تأمین مواد اولیه، سرمایه در گردش و ارز مورد نیاز از مهمترین مشکلات واحد‌های صنعتی در رونق تولید است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از آنجایی که مشکلات تأمین مواد اولیه واحد‌های صنعتی کشور از داخل و خارج کشور متفاوت است کمیته تأمین مواد اولیه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و استان‌های کشور تشکیل شده است.

وی گفت: وزارت صنعت به مشکلات حوزه بورس ورود پیدا کرد و سازمان بورس در این زمینه همکاری لازم را انجام داد و با اصلاح در عرضه تقاضا مشکلات سال‌های قبل کاهش پیدا کرده است و با حل کامل این مشکلات شاهد رقابت و کاهش در عرضه محصولات بورس نخواهیم بود.

مقیمی با اشاره به اینکه برای تأمین مواد اولیه در خارج از کشور راهکار مقابله با تحریم‌ها را با همکاری تشکل‌های صنعتی شناسایی شدند، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری لازم با بانک مرکزی برای تأمین ارز واحد‌های صنعتی را انجام داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مدیریت در زمینه واردات دنبال شده است و نیازمندی‌های حوزه تولید در زمینه مواد اولیه و قطعات و تجهیزات مورد نیاز در اولیت قرار گرفت تا تعرفه‌های خاص و مورد نیاز تولید و صادرات رعایت شود.

وی سرمایه در گردش را از الزامات رونق تولید و تأمین مواد اولیه و ایجاد ساز و کار‌های مناسب برای تولید در حوزه صنعت دانست و افزود: نیازمندی‌های خود در حوزه واحد‌های صنعتی را به بانک مرکزی اعلام کردیم و طی مکاتبات وزیرصنعت، معدن و تجارت، رئیس جمهور دستور مشخص برای همکاری بانک‌ها را ابلاغ کرد.

مقیمی اذعان کرد: کمیته‌های مختلفی با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی سازمان توسعه تجارت در کشور برای صادرات تشکیل شده است که با توجه به ایجاد تغییرات در توسعه صادرات صنعت اقتصاد کشور را بیمه کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رونق تولید داخلی را اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: با تمام توان برای تکمیل ظرفیت واحد‌های صنعتی تلاش خواهیم کرد و حتی تا رسیدن به این مهم در سقف سفارش این واحد‌های تولیدی تجدید نظر خواهیم کرد و شرایط را برای حمایت از تولیدات داخل آسان می‌کنیم، رونق تولید به کاهش وابستگی ارزی و خارجی و توانمند سازی حوزه تولید کمک می‌کند، یعنی در واقع استفاده از توان داخلی راهکار مقابله با تحریم‌ها است.

مقیمی از کاهش قابل توجه خروج ارز از کشور ظرف کمتر یک ماه آینده خبر داد و گفت: سامانه نیازمندی‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اعلام نیازمندی‌های واحد‌های صنعتی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی حوزه‌های صنعتی کشور از جمله شهرستان گلپایگان به دستاورد‌های رونق تولیدی دست یافته است، افزود: گلپایگان یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و تعداد واحد‌های صنعتی منطقه گویای این است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در گلپایگان واحد صنعتی زیر ظرفیت نداریم تاجایی که با سه شیفت کاری مشغول هستند.

انتهای پیام/م

 

جلسه سرمایه‌گذاری شهرستان گلپایگان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.