مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳۲ گواهینامه انطباق و تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی از سوی اداره کل استاندارد استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی صدور اظهارنامه‌های کالا‌های صادراتی در اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳۲ گواهینامه انطباق و تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی از سوی اداره کل استاندارد استان صادر شده است.

وی افزود: اظهارنامه‌های صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۱۷ مورد به ۱۳۲ مورد افزایش داشته که این امر بیانگر اهمیت این موضوع در استان بوده و تلاش و جدیت بر این است تا اقدامات در این حوزه تقویت شده و بررسی‌ها به شکل دقیق و کارشناسی انجام شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: عمده اقلام صادراتی شامل خرما، کشمش، سنگ‌های ساختمانی، شن و ماسه و آرد بوده که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل به مقصد کشور‌های روسیه، گرجستان، امارات، عراق و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

علایی بیان کرد: برابر بند ۵ ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری، جلوگیری از صدور کالا‌های نامرغوب و نیز فراهم کردن امکانات رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین‌المللی بر عهده سازمان ملی استاندارد است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: به منظور تسهیل در روند نمونه‌برداری و نظارت بر کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی مشمول استاندارد اجباری اداره کل استاندارد استان اردبیل با داشتن نمایندگی مستقر در گمرگ بیله‌سوار، به ارائه هر چه بهتر خدمت مشغول است.

انتهای پیام/ع

افزایش صدور اظهار نامه های صادراتی در اردبیل

 

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.