برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس قصد دارند در تظاهرات اعتراضی به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به لندن حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای دیدار رسمی و جنجالی اش وارد انگلیس می‌شود، کلیو لوئیس، از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان این کشور، در مراسمی با حضور معترضان که بادکنک ترامپ به شکل یک نوزاد به آسمان فرستاده می‌شود، شرکت خواهد کرد.

لوئیس گفت قصد دارد یکی از معترضانی باشد که طناب‌های متصل به یک بادکنک عظیم را نگه می‌دارند. این بادکنک به صورت آدمک ترامپ در حالی که نوزاد است و پوشک دارد، در لندن به آسمان فرستاده خواهد شد.

این نماینده پارلمان به «ایندیپندنت» گفت: «از نظر افراد زیادی، دیدار رسمی ترامپ به منزله تایید سیاست‌های بسیار وحشتناک وی از جمله تحریم‌ها بر ضد مکزیک، تلاش برای احداث دیوار در طول مرز با مکزیک، محکوم نکردن قتل در شارلوتسویل، تبانی بالقوه با روسیه و دروغگویی است. ترامپ یکی از جنجالی‌ترین روسای جمهور تاریخ و از بسیاری جهات، مظهر عوام‌فریبی بسیار مخرب در جوامع ماست. نخست وزیر شکست خورده ما ممکن است ترامپ را دعوت و ملکه با وی دیدار کند ولی مردم، با برگزاری اعتراض ها، ناخرسندی خود را ابراز خواهند کرد.»

استیون داتی، نماینده پارلمان از کاردیف جنوبی، نیز گفت: «ترامپ یک تبلیغ‌کننده نژادپرستی و جنسیت‌گرای راست افراطی است. من آمریکا و آمریکایی‌ها را دوست دارم ولی ترامپ نماینده بهترین‌های آمریکا نیست. من به صد‌ها نفر دیگر ملحق می‌شوم تا این موضوع را روشن کنم که لفاظی‌های نفرت‌آور و تنفرقه‌برانگیز این رئیس جمهور، با استقبال روبرو نمی‌شود.»

پیش‌بینی می‌شود هزاران معترض برای ابراز مخالفت خود به خیابان‌های لندن بیایند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، یک تظاهرات گسترده هم روز سه‌شنبه در میدان ترافالگار برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، در حالی که باراک اوباما، بیل کلینتون و رونالد ریگان روسای جمهور پیشین آمریکا در زمان دیدار‌های رسمی خود از انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان و در کاخ وست مینیستر سخنرانی کرده‌اند، چنین سخنرانی‌هایی برای ترامپ برنامه ریزی نشده است. جان بِرکاو، رئیس مجلس عوام انگلیس، نیز گفته بود از سخنرانی ترامپ استقبال نمی‌کند، آمریکا برای ایراد سخنرانی ترامپ درخواستی ارائه نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار