مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در جلسه هم اندیشی علماء و روحانیون تشیع و اهل سنت تالش، قرآن را محور اتحاد و برادری خواند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نشست هم اندیشی روحانیان و طلاب سنی و شیعه تالش برای برگزاری سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مدرسه علمیه محمدیه تالش این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلیمن سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در این نشست گفت: امام خمینی (ره) منادی وحدت در جهان بود و ما باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

وی تمسک به احکام الهی و و آموزه‌های قرآن کریم را از ارکان اصلی تقویت وحدت دانست و افزود: اسلام ستیزان تلاش می‌کنند با تفرقه و شبهه افکنی بین ۲ مذهب تشیع و تسنن اهداف شومشان را اجرا کنند، اما دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم موجب شده است معادلات شوم دشمنان یکی پس از دیگری برهم بخورد.

عیسی مهدوی، فرماندار تالش هم در این نشست گفت: با توجه به لزوم وحدت و همدلی میان برادران و خواهران سنی و شیعه، دولت تلاش می‌کند خدمات خود را مساوی بین این ۲ قشر ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین امین نقدی، امام جمعه تالش هم به تلاش مذبوحانه دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام از طریق گروهک‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان از کشتار بی رحمانه مسلمانان و ایجاد ناامنی در کشور‌های مسلمان و جلوگیری از موج اسلام خواهی مسلمانان در جهان است.

حجت الاسلام عزت شیخ، مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش نیز دور اندیشی و ساده زیستی را از مهمترین ویژه گی‌های امام راحل دانست و گفت: خصیصه‌های امام (ره) موجب شده است پس از سی سال یاد و خاطر ایشان از دل مسلمانان نرود.

انتهای پیام/ع

نشست هم اندیشی برگزاری سالگرد ارتحال امام (ره) در تالش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.