جذب و آموزش نیرو‌های توانمند و متخصص بومی از برنامه‌های اولویت دار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حاشیه بازدید از زیر ساخت‌ها و روند پیشرفت صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: جذب و آموزش نیرو‌های توانمند و متخصص بومی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

وی افزود: جلوگیری از خام فروشی، فرایند ایجاد صنایع مادر برای رونق اقتصادی و توسعه این مناطق و ایجاد اشتغال از اهداف استقرار این مناطق است.

 خلوصی با اشاره به وفور سنگ معدن دولومیت در مجاورت منطقه ویژه اقصادی لامرد گفت: تولید فلز منیزیم از سنگ معدن دولومیت منجر به خلق ارزش افزوده بسیاری برای اقتصاد ملی می‌شود که برای تحقق این موضوع در حال تهیه طرح جامع هستیم که امیدواریم با فراهم شدن ساز و کار‌ها شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی اظهار داشت: آب و برق دوران ساخت برای متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد تأمین شده است و با مهیا بودن شرایط لازم برای جذب سرمایه گذار انتظار می‌رود با تعریف بسته‌های سرمایه گذاری، استفاده از رویکرد‌های تبلیغاتی نوین و انتخاب استراتژی منظم و منسجم برای جذب سرمایه گذار در این عرصه نیز همپای سایر بخش‌ها موفق عمل شود.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: صنایع انرژی بر لامرد؛ طرح‌های اصلی زیرساختی را اجرا کرده است و تعدادی طرح تکمیلی نیز درحال احداث است که بودجه لازم برای آن‌ها پیش بینی شده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع است و در آینده نزدیک با بهره برداری از فاز نخست کارخانه آلومینیوم ظرفیت سالانه تولید شمش آلومینیوم کشور با ۳۰۰ هزار تن افزایش به دو برابر میزان فعلی می‌رسد.
انتهای پیام/م 

اولویت جذب نیرو‌های بومی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار