مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: خودخواهی و منفعت طلبی موجب می‌شود که مسئولین از اصول اصلی جامعه دور شوند.

عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سعی داشتند که مسئولین سیاسی را از آفت‌های فراوانی که در قدرت وجود دارد، دورکنند. برای مثال امام همواره تلاش می‌کردند که ارتباط مسئولین را با مردم بسیار قوی نگه دارند.

وی در ادامه افزود: هم چنین امام تاکید فراوانی بر مسئله‌ی ساده زیستی مسئولین داشتند که یکی از آفات قدرت است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه مسئولین صداقت را باید اولویت کارهایشان قرار دهند، یادآور شد: از جمله توصیه‌های امام(ره) ، صداقت مسئولین با مردم است که باید آن را در اولویت قرار دهند، و اشتباهاتشان را به مردم بگویند زیرا اصرار ورزیدن بر اشتباهات تنها باعث سقوط آن جامعه می‌شود.

سلیمی نمین در پاسخ به این سوال که چرا مسئولین از توصیه‌های امام(ره) برای رفتار بهتر با دشمنان استفاده نمی‌کنند، اضافه کرد: منفعت طلبی ها، خودخواهی‌ها و ترجیح منافع شخصی بر منافع جمعی موجب می‌شود که مسئولین از اصول اصلی جامعه دور شوند و در راه دیگری قرار بگیرند.

وى در پایان خاتمه داد: یکی از توصیه‌های مهم امام(ره) در رابطه با مسئله‌ی دشمن شناسی بود، هم چنین ایشان در رابطه با این مسئله بسیار مهم فرمودند: اگر زمانی دشمن از شما تعریف کرد، بدانید که در مسیر خطر حرکت کرده اید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار