رئیس سنای افغانستان تاکید کرد که طالبان آماده صلح نیست و باید به شدت سرکوب شود.

رئیس سنای افغانستان: در موضع طالبان هیچ تغییری نیامده و آماده صلح نیستندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای مجلس سنای افغانستان در واکنش به پیام رهبر طالبان به مناسبت عیر سعید فطر و تاکید این گروه بر ادامه جنگ اعلام کردند که این گروه آماده صلح نیست و باید به شدت سرکوب شود.

فضل هادی مسلم یار، رئیس مجلس سنای افغانستان اظهار داشت: در موضع طالبان هیچ تغییری نیامده و این گروه به جنگ ادامه می‌دهد، بنابراین نیروهای امنیتی باید تدابیر لازم برای مقابله با این گروه را روی دست گیرد.

وی افزود: «خواهش ما از سیاسیون این است که با حکومت همکاری کنند؛ طالبان خروج نیروهای خارجی را بهانه گرفته و به جنگ ادامه می‌دهد؛ این گروه جنگ طلب بوده و هست؛ در برابر حکومت استاد ربانی چرا جنگنیدند در آن زمان هیچ نظامی خارجی در کشور حضور نداشت.»

رئیس سنای افغانستان درباره پیام رهبر طالبان مبنی بر اینکه حکومت افغانستان مانع صلح است بیان داشت: این ادعای طالبان بی اساس است؛ حکومت جلوی و تجزیه کشور را گرفته است و هیچ وقت از صلح خودداری نمی‌کند.

مسلم یار از طالبان خواست که اگر واقعا طرفدار صلح هستند باید با حکومت افغانستان وارد مذاکره شوند تا در آینده از بروز مشکلات جلوگیری شود. و تاکید کرد که اگر طالبان مستقلند، باید به جای مذاکره با آمریکا مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان را آغاز کند.

گفتنی است که اخیرا رهبر طالبان در پیامی به مناسبت عید سعید فطر تاکید کرده است: هیچکس از ما این امید را نداشته باشد که پیش از رسیدن به هدف خود، سنگرهای داغ جهاد را سرد و قربانی‌های چهل ساله را فراموش کنیم.

نمایندگان طالبان نیز هفته گذشته در نشست مسکو تاکید کردند تا زمانیکه نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، این گروه با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کند.

این در حالی است که مردم افغانستان خواستار برقرار آتش بس فوری هستند. دولت افغانستان این درخواست مردم که از طریق لوی جرگه مشورتی صلح مطرح شد را پذیرفت اما طالبان آتش بس را رد کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.