رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه بیش از ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که علاوه بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان به تعدادی از استان‌های کشور هم صادرات می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای احیای استعداد‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان گام‌های خوبی برداشته شده و طرح‌های پیشران تدوین شده در بخش کشاورزی را عملیاتی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شده است، یادآور شد: در تولید گوشت مرغ مقام نهم کشوری و رتبه اول در غرب و شمال غرب کشور را داریم.

جعفری ظرفیت جوجه ریزی مرغداری‌های استان را ۶۰ میلیون قطعه در سال اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۸۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که علاوه بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان به تعدادی از استان‌های کشور هم صادرات داریم.

وی میزان تولید علوفه در استان را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته حدود ۲ میلیون تُن علوفه در مراتع استان تولید می‌شود که ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه دامپروری در اختیار استان قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: بر اساس مجوز‌های صادر شده از سوی دامپزشکی استان در سال گذشته ۲۰۹ هزار رأس دام از استان صادر شد که این وظعیت مطلوب بخش دامداری را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس طرح‌های پیشران تدوین شده باید در طول ۵ سال، ۱۳ هزار تُن به ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان اضافه کنیم و از ۲۷ هزار تُن کنونی به تولید ۴۰ هزار تُن گوشت قرمز در سال برسیم.

جعفری با تاکید بر اینکه تأمین نهاده‌های دامی برای استان بسیار اهمیت دارد، افزود: در چهار ماه گذشته ۴۶ هزار تُن کنجاله سویا با ارز دولتی خرید یا پیش خرید و یا وارد استان شده است.

وی ایجاد طرح‌های بزرگ صنعتی در بخش دامداری از جمله گاوداری پنج هزار راسی در دهگلان و گاوداری ۲ هزار و ۵۰۰ راسی در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها می‌تواند پشتیبان خوبی برای دامداری‌های روستایی و نیمه صنعتی در استان باشند.

انتهای پیام/م

 ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های استان کردستان انجام شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.