به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران در مصاحبه‌ای رادیویی، درباره حواشی و مشکلات اخیر فوتبال کشورمان اظهار کرد: قصد ما کوبیدن فدراسیون نیست. اگر فدراسیون عملکردش خوب باشد وزارت ورزش هم در کنار آن‌ها است، در غیر این صورت وزارت خودش را کنار می‌کشد. چه دلیلی دارد که وزارت ورزش در هنگام برگزاری بازی اطلاعیه بدهد؟ وزارت، اجازه نمی‌دهد فدراسیون کارهایش را طبق اصول پیش ببرد. فدراسیون یک نهاد مستقل است. به شما چه ربطی دارد که چه کسی مربی می‌شود.

وزارت ورزش در کار فدراسیون دخالت می کند/ با وجود افراد نالایق نمی توان پیشرفت کرد/ وضعیت از این هم بدتر خواهد شد

دادکان در ادامه بیان کرد: کاش بازی برگزار نمی‌شد، اما این اتفاقات پیش نمی‌آمد. با این وضعیت استقلال باشگاه‌ها زیر سوال می‌رود. اینکه می‌گویند باید بازی کنید و گرنه ما فلان کار را می‌کنیم، حرف زور است. باید قبول کنیم همه مسائل به هم وابسته هستند. اگر یک بخشی از فدراسیون زیر سوال برود، بقیه فدراسیون هم زیر سوال رفته است. آیا بیانیه‌ای که دیشب کمیته اخلاق صادر کرد به خواست خودش بود یا به آن فشار آورده‌اند؟ شما بروید کار خودتان را انجام دهید. چرا باید در کار فدراسیون فوتبال دخالت شود؟ تنها فدراسیون فوتبال را نکوبید. نمایندگان مجلس هم الان پیدایشان می‌شود و مصاحبه می‌کنند. شما فدراسیون فوتبال را عقیم می‌کنید و اختیارش را می‌گیرید. وزارت ورزش در ضعیف شدن فدراسیون‌ها نقش اساسی داشته است.

دادگان ادامه داد: تا افرادی هستند که در ورزش هیچ تخصصی ندارند و در آن دخالت می‌کنند، مطمئن باشید از این بدتر هم اتفاق می‌افتد.

رئیس پیشین فدراسیون با انتقاد از دخالت‌های وزارت ورزش در امور مربوط به فدراسیون گفت: مگر ما به جایی وابسته بودیم؟ الان همه در کار فوتبال دخالت می‌کنند. این ضعف فدراسیون هم هست که اجازه دخالت می‌دهد، اما همه تقصیر بر گردن فدراسیون نیست. به محض اینکه تیم ما در جام ملت‌ها شکست خورد وزارت ورزش اطلاعیه داد که ما فلان مربی را می‌آوریم. آقای ناظمی و همکارانش همان شب اعلام کردند وزارت ورزش ۱۰ مربی را برای هدایت تیم ملی در نظر گرفته است. سوالی که پیش می‌آید این است که چنین کاری در حیطه اختیارات وزارت است؟ وزارت باید جنبه ارشادی داشته باشد نه تحمیلی. ۲ چیز هر نهادی را زمین می‌زند. فرقی هم ندارد کجا باشد. یک دروغ و دوم آدم نالایق. شما امور را به آدم نالایق می‌سپارید بعد انتظار دارید پیشرفت به وجود بیاید؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: دیشب در فینال جام حذفی درست عمل نکردند و جایگاهی برای تماشاگران داماش قرار ندادند. اما باید همه مسائل را در کنار هم ببینیم. ما نشستیم و وزارت ورزش اطلاعیه می‌دهد. اگر اقداماتی هم می‌خواهید انجام دهید رئیس فدراسیون فوتبال را صدا کنید و در اتاق تصمیم‌گیری کنید نه اینکه اینگونه قدرت نمایی کنید. الان نمایندگان مجلس مصاحبه می‌کنند که فلان کار را انجام خواهیم داد. شما اگر می‌خواستید کاری کنید، قبلا می‌کردید. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که قرار بود مفسدان ورزش کشور را معرفی کند، کجا رفت.

وزارت ورزش در کار فدراسیون دخالت می کند/ با وجود افراد نالایق نمی توان پیشرفت کرد/ وضعیت از این هم بدتر خواهد شد

او در مورد اتفاقات رخ داده در بازی فینال جام حذفی بیان کرد: ما مسابقه‌ای نداریم که با ۲ ساعت تأخیر برگزار شود. مثلاً در فرانسه بمب می‌گذارند و بازی را با یک ساعت تأخیر برگزار می‌کنند. اما این‌جا چه اتفاقی افتاده بود که بازی ۲ ساعت تأخیر داشت؟ چند دقیقه اشکال ندارد نه اینکه دو ساعت و نیم. حق با تیم داماش بود. ابتدا اعلام کردند بازی لغو شده و پس از آن که هواداران داماش وارد ورزشگاه شدند، بازی برگزار شد. هیچ‌جای دنیا چنین چیزی نمی‌بینید. درست است که ناهنجاری ایجاد شد، اما مقصر آن فقط فدراسیون نبود. این تازه روز‌های خوب است و اوضاع از این بدتر هم می‌شود.


بیشتر بخوانید:

دادکان: "نوستراداموس" نیستم، اما مردم و جامعه ایران را می‌شناسم

دادکان: مربیان بزرگ به فوتبال کشورمان نمی‌آیند/ وزارت ورزش و جوانان حق دخالت در انتخاب سرمربی را ندارد/ کت و شلوار را نگه می‌دارند و دکمه را واگذار می‌کنند

دادکان:استقلال و پرسپولیس هرگز خصوصی نمی‌شوند / انتخابات فدراسیون‌ها مهندسی شده است


انتهای پیام/

انتقاد دادکان از شرایط موجود در فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
ضمن قدردانی ازجناب دادکان بابت مطالب به حقی که فرمودند
آخرین اخبار