مبارزه با علف‌های هرز در بیش از ۱۹۲ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات استان در سال زراعی جاری آغاز شده و عملیات سمپاشی انجام گرفته است.

مبارزه با علف‌های هرز در بیش از ۱۹۲ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربیجعفر وحدت، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه گفت: از ۱۹۲ هزار و ۸۳۲ هکتار سطح مبارزه، در حدود ۱۸۴ هزار و ۳۵۱ هکتار در مزارع گندم و ۸ هزار و ۴۸۰ هکتار در مزارع جو مبارزه شیمیایی باعلف‌های هرز پهن ونازک برگ و توام انجام شده است که در محصول گندم نسبت به سال قبل با ۱۳ و نیم درصد رشد و در محصول جو با رشد ۲۶ درصدی مواجه هستیم.

وحدت افزود: علیرغم بارندگی‌های مستمر و مشکلات موجود بر سر راه عملیات سمپاشی امسال درسطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتارنیز مبارزه شیمیایی با آفت سن مادری صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با رشد ۷.۸ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: همزمان عملیات مبارزه شیمیایی با آفت پوره سن غلات نیز در مناطق مختلف استان در حال انجام است.

وحدت افزود: به زارعین توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط رشد مطلوب مزارع غلات، در مزارع آلوده نسبت به مبارزه به موقع با افت سن پوره با مشورت کارشناسآن حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه نکردن با علف‌های هرز خسارت جدی به مزارع وارد می‌کند و می‌تواند افت کمی و کیفی محصول را در پایان فصل برداشت به همراه داشته باشد، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در فصل بهار، احتمال شیوع انواع بیماری‌ها به ویژه زنگ زرد به دلیل بالا بودن رطوبت، در مزارع غلات دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در محصولات باغی نیز طبق بررسی آمار‌های ایستگاه‌های پیش آگاهی و شبکه‌های مراقبت وهمچنین تجزیه و تحلیل آن‌ها از ۴۸۲ ایستگاه موجود در سطح استان، باغداران استان بایستی در حال حاضر نسبت به پیشگیری به موقع از وقوع آفات و بیماری‌ها به ویژه لکه سیاه سیب و سفیدک‌های تاکستان‌ها اقدام لازم را بعمل اورند.

انتهای پیام/م

آمار سمپاشی جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.