پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات اورژانسی برای مقابله با تلفنهای مزاحم اظهار کرد: تعداد زیادی از تلفنهای برقرار شده با اورژانس کشور به تلفنهای مزاحم اختصاص پیدا میکند، برای مثال در استان تهران روزانه بیش از ۱۲ هزار تماس تلفنی برقرار میشود که بیش از ۳۰ درصد این تماسها مربوط به مزاحمی تلفنی میشود.
وی با تاکید بر وضعیت مشابه سایر استانهای کشور بیان کرد: جلسات متعددی با دادستان کشور و نماینده قضایی دادستان داشتیم و وعده برخورد قانونی با مزاحمان تلفنی را به ما دادند همچنین طی تفاهمی که در این جلسات صورت گرفت بنا داریم تا هر تلفنی که از طرف اورژانس به عنوان مزاحم تلفنی به این سازمانها معرفی شود، تحت پیگیری قانونی قرار خواهد بگیرد.
کولیوند درباره مشکلات ناشی از این مزاحمتها بیان کرد: تعداد بالای تماسهای مزاحم عملکرد اورژانس را در امر خدمترسانی و پاسخگویی به بیماران واقعی مختل میکند، گاهی اوقات اشغال بودن تلفنها باعث میشود دیرتر به بیماران آسیب دیده برسیم و این درحالی است که تعدادی زیادی از تماسها بی ربط یرقرار میشوند؛ این تاخیر در زمان امداد رسانی ممکن است به قیمت تشدید مصدومیت و حتی از دست دادن جان افراد آسیب دیده واقعی تمام شود.
رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: تمهیدات لازم برای شناسایی افراد خاطی در نظر گرفته شده است؛ تمامی افراد خاطی، حتی کسانی که از طریق تلفنهای عمومی اقدام به ایجاد مزاحمت و اشغال کردن خطوط تلفن اورژانس کشور میکنند هم قابل شناسایی هستند و قطعا در صورت انجام چنین مزاحمتهایی با برخورد جدی مواجه خواهند شد.
وی تاکید کرد: اورژانس کشور همواره به عنوان ارائه آموزش و فرهنگ سازی درباره رفتار درست با اورژانس بود که از جمله آنها میتوان به کنترل تماسهای مزاحم اشاره کرد، اما در برخی موارد نیاز به برخورد قانونی وجود دارد تا بتوانیم افراد خاطی را شناسایی کرده و خدمات هرچه بهتری به هموطنان در سراسر کشور ارائه کنیم.
انتهای پیام/