سازمان امور مالیاتی، مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی را ابلاغ کرد.

میزان مالیات بر خریداران سکه تعیین شدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور،  سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به امور مالیاتی شهر و استان تهران و ادارات کل امور مالیاتی موضوع مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی را ابلاغ کرد. در این بخشنامه آمده است: با توجه به مفاد مواد یک و ۹۳ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۹۷ و بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مذکور و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال ۹۷ دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی، به شرح ذیل مقرر می‌گردد:

الف- مشمولین تبصره ماده ۱۰۰:

تمام خریداران سکه که در سال ۹۷ نسبت به دریافت حداکثر ۲۰۰ سکه از سیستم بانکی اقدام نموده‌اند مشمول این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

ب- نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن:

نسبت به خریداران سکه که طی سال ۹۷ سکه خود را دریافت نموده‌اند:

۱. تا بیست سکه دریافتی مشمول مالیات نیست.

۲. نسبت به مازاد ۲۰ سکه تا میزان ۶۰ سکه به ازای هر سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع.

۳. نسبت به مازاد ۶۰ سکه تا میزان ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲ میلیون ریال مالیات مقطوع.

۴. نسبت به مازاد ۱۰۰ سکه تا میزان ۲۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مالیات مقطوع.

تبصره ۱: مودیان ردیف یک بند ب فوق نیازی به ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی نخواهند داشت.

تبصره ۲: مودیان موضوع این دستورالعمل می‌بایست جهت پرداخت مالیات مربوط به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه کنند.

ج- سایر موارد:

۱. در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یک جا در خرداد ماه ۹۸ ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا ۴ ماه به صورت مساوی تقسط می‌گردد. عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسید‌های مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم از پایان خردادماه ۹۸ خواهد بود.

۲. چنانچه مودیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفاً از حیث عدم فروش سکه‌های دریافتی معترض باشند، می‌توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد نمایند.

۳. اشخاصی که در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ سکه دریافت نموده‌اند مشمول این دستورالعمل نبوده و می‌بایست اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را در موعد مقرر قانونی تسلیم نمایند. ادارت کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا رسیدگی و مطالبه مالیات این اشخاص (اعم از اشخاصی که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام نموده و همچنین اشخاصی که از تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی خودداری نموده‌اند) حداکثر تا پایان سال جاری انجام گیرد.

۴. صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند مشمول این دستورالعمل نیست و مکلف هستند نسبت به تنظیم اظهارنامه مالیاتی شغلی خود اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
 

بیش از ۲۰ سکه مشمول پرداخت مالیات می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۲۰:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۸
چرا از اول نگفتن مالیات داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
اخه کسی که به حرف دولت احترام میزاره و قانونی سرمایه چند سال تلاش شو برای فقط حفظ ارزش پولش، سکه پیش خرید می کنه، شد سوداگر؟
چندین سال پیش سکه 100 تومن بود، می تونید برید از کسایی که اون موقع سکه خریدن هم قاعدتا مالیات بگیرید.
ما برای هر سکه 1,400,000 تومان را سال 97 داریم ( نه در سال 98)، با ارزش اون موقع پول، مگه میشه با ارزش الانش مقایسه کرد؟ شما پارسال 500 میدادی یه بستنی میخریدی امسال باید 1500 بدی همون رو بخری، ارزش پول کم شده، کسی سود نکرده.
زمانی میشه گفت سود کردیم که الان سکه رو بفروشیم 4,000,000 تومن، بعد برگردیم سال 97 بخریم مثلا 2,000,00 تومن،
اگر منطقی و امکان پذیره، مالیاتش هم منطقیه؟
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۳:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سکه ها بدون مالیات پیش فروش شده و مشتری بر این اساس پول داده
کسی که میخواست دلالی کنه که از راه قانونی و بانک مرکزی وبانک ملی که نماد اعتماد است خرید نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
نالان
۲۳:۳۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
دولت باید خودش رو جریمه کنه نه مردم رو...
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۳:۳۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
عدالت رو فدا میکنید به چه قیمتی؟قانون رو فدا میکنید به چه قیمتی؟شرع رو فدا میکنید به چه قیمتی؟عهد و پیمان و قرار را فدا میکنید به چه قیمتی؟فرق گذاشتن و ناعدالتی در این بخشنامه مالیاتی داد میزنه...و نماد تبعیض ....نماد بی عدالتی و نماد بی قانونیه و نه قانون و نه شرع و نه عرف اونرو قبول میکنه و قطعا دیوان عدالت اداری اونرو ملغی و از درجه اعتبار ساقط میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۲۳:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
کاهش ارزش پول ملی و این همه استرس و گرونی اقلام و مایحتاج ضروری و خوراکی کم نبود؟گرانی دوا و دکتر کم نبود؟ اینم اضافه میخواهید بکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۳:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
حان و دست اندرکاران و متولیان مالیاتی توجه کنند که حتی اگر فکر کنید با کوچک کردن دایره مایات دهندگان بر سکه حق گروهی کوچک را خوریده اید که به ظاهر افراد برخوردار هستند مصداق کوچک شمردن گناه است که خود گناه کبیره به حساب میاد...
Iran (Islamic Republic of)
تناز
۲۳:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
گذشته از اینکه اخذ این مالیات غیر شرعی(چون آسایش فریب خریدار بوده)وغیر قانونی(چون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب نشده) چرا میزان آن با تصاعد هندسی بالا میرود.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه در موضوع اخذ مالیات از سکه، قانون را اجرا می‌کند، گفت: بر این اساس اخذ مالیات از سکه قانونی است.میخواستم از آقای دژپسند بپرسم کدام قسمتش قانونیه؟اون قسمتی که سکه بمعاف از مالیات و قیمت مقطوع میخریم بعد 2سال میگید مالیات داره و یا تورم خورده بهش و ارزش ریال کاهش پیدا کرده بهش میگید عایدی داشته؟
Iran (Islamic Republic of)
کمیجانی
۲۳:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
میدونید چرا این همه پول میگیرید از مردم میشه اختلاس و دزدی؟چون پول ناحق و پول زوره....خوردن نداره...قانون رو به سخره گرفتید و بخش نامه و تبصره هایی بهش اضافه میکنید که خود تناقض آشکار با قانون است...
Iran (Islamic Republic of)
صلاح
۲۳:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
پولو یکسال خوابوندیم تا سکه بگیریم ....کمکتون کردیم تا جلوی تورم شکننده گرفته بشه حالا اینا یک طرف اگر فقط سکه قیمتش بالا میرفت باز یه چیزی...اما همه چیز تورم خورده و ارزش پول کم شده و شما به چه درجه ای رسیدید که تورم رو تحمیل کردید به ما و حالا از تورم خودتونم میخواید عایدی کسب کنید...
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۳:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
چرا دولت و بانک مرکزی به خاطر مقدار کمی مالیات خودشونو بی اعتبار میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
قانون نباید نقض قانون کند...قانون برای عدالت و رفاه و شکوفایی مملکت است ولاغیر...
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۲۲:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
خریداران سکه با خانواده هاشون جمعیت میلیونی رو تشکیل میدن و این جریمه سنگین و شکنجه روحی سبب میشه
Iran (Islamic Republic of)
غفور
۲۲:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اولآ هیچکس سودی نکرده فقط ارزش دارایی خودش را تاحدودی حفظ کرده اگر شخصی 100 تا سکه ثبت نام کرده و تحویل گرفته پس از دریافت سکه ها و فروش همه انها با وجه نهایی بدست آمده قادر به خرید حتی یک نیم سکه اضافی هم نمیشود . پس سودی متصور نیست .و اگر بجای سکه. دلار. ملک . و یا هر جنسی دیگری میخرید همین حالت را داشت .
در کشوری که ظرف یکسال تورم چند صد درصدی را تجربه میکند افزایش قیمت یک کالا در زمره سود نیست .آیا واقعآ تورم بالای 200 درصد را متوجه نیستند
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۲۲:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
بخش نامه ی لحظه آخری و بدون هیچ توضیح قانونی همراه تهدید و تهمت و لفظ سوداگر به خیل عظیمی از ما نه شرعی و نه قانونی و نه تا به حال حاضر مسبوق به سابقه بوده است
Iran (Islamic Republic of)
قاسمی
۲۲:۵۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام عليكم..اخذ ماليات بر پيش فروش خلاف شرع و قانون ميباشد چرا كه قانون عطف ماسبق نميشود.متاسفانه اين عمل دولت باعث خدشه دار شدن اعتماد مردم است .اميدوارم ديوان عدالت اداري به اين اقدام ناحق پاسخ قانوني و مناسب بدهد. ضمن اينكه سكوت بانك مركزي كه طرف قرارداد مردم بوده و در همان زمان اعلام قطعي بودن پيش فروش و بدون ماليات بودن كرده است هيچ توجيهي نداردو همچنين ماليات بر عايدي سرمايه زماني است كه تورم در كشور نباشد نه اينكه با تورم 400 درصدي ماليات گرفته شود و اين نكته نبايد فراموش شود كه جزييات اين ماليات مشخص نيست و تفاوت ميان سوداگر و مردم عادي در اين لايحه مشخص نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اون موقع اعلام کردن از بازار نخرید تا به این اوضاع دامن زده نشه، ما برای حفظ ارزش پولمون، چند تا سکه از بانک مرکزی خریدیم، اون هم شفاف.
ما کار درست رو انجام دادیم و در تورم نقشی نداشتیم، حالا ما باید مالیات بدیم، با اونهایی که باعث گرونی و تورم شدن هیچ کس کاری نداره؟
وگرنه مثل شما می تونستیم بریم از بازار آزاد بخریم، الان هم تو لیست سیاه نبودیم.
این جواب اعتماد ما به بانک مرکزیه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۵۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اگر قرار اداره محترم مالیات از کسی مالیات بگیره از دولت بگیره چون هم بامهندسی قیمت ارز باعث گرانی و بی ارزش شدن پول ملی شده و هم درآمدی سرشار برایش ایجاد شده....300درصد ریالشو اضافه کردع ولی به حقوق بگیران 20درصد اضافه کرده....
Iran (Islamic Republic of)
کتایون
۲۲:۵۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اداره مالیات زورش به قانون شکنها نمیرسه رفتین به دنبال افرادی که قانونمند هستند و سکه معاف از مالیات گرفتند...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اقایان این حقوق و پاداشی که میگیرید از پول نفت و مردم هست....آقایان مالیات مستقیم و غیر مستقیمتان نیز از جیب مردم است...باید رضایت داشته باشیم و پول زور نباشه و این پول سر سفره آحاد ملت و دولتمردان میره و نتیجه ای جز تولد اختلاس گران و رانت خواران و کلاهبرداران و درد و مریضی و بی برکتی و فقر و فلاکت نخواهد داشت...
Iran (Islamic Republic of)
لاوی
۲۲:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
تا حالا شده به این فکر کنید چرا انقدر بیماری و سرطان زیاد شده؟مال نون حرامه که در جامعه در حال نهادینه شدن است...
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اداره امور مالیاتی محترم با این کار به قانون لباس زشت بی قانونی پوشاندید....اما نمیتوانید خود قانون را که ریشه در عدل و عدالت دارد را به زانو درآورید
Iran (Islamic Republic of)
وکیل
۲۲:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
حسب بند ۳ از ماده شماره ۲ مصوبه شورای عالی اداری شماره ۱۱۲۷۱۲۸ در خصوص مصادیق منشور حقوق شهروندی در نظام اداری: شهروندان دارای حق مصون بودن از نظام تبعیض در نظامها، فرایندها و تصمیمات اداری میباشند. همچنین حسب بند ۶ از ماده ۲ همان مصوبه حق آگاهی به موقع مردم از تصمیمات اداری و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز از سایر حقوق شهروندی به شمار رفته است. همچنین حسب قسمت الف از بند ۲ ماده ۱۰ از همین مصوبه حق مصون بودن شهروندان از شروط اجحاف آمیز در توافقها، معاملات و قراردادهای اداری که به موجب آن دستگاه اجرایی طرف مقابل خود را به انجام یا عدم انجام کاری متعهد میسازد که پیش از انعقاد قرارداد هیچ فرصتی برای آگاه شدن از مفاد آن شرط نداشته است. بر این اساس چگونه است که سازمان‌ امور مالیاتی کشور بصورت تبعیض آمیز و بدون توجه به تورم فقط مالیات بر پیش خرید قانونی سکه را مطرح میکند و نه اقلام دیگر؟
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۲۲:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و درود فراوان بر اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس . به خدا سوگند ما خریداران قانونی سکه از تاریخ صدور این بخشنامه غیر قانونی توسط دولت ، زندگی بر ما جهنم شده و درد مضاعفی بر سایر دردهای زندگی و مشکلات معیشت بر ما افزوده شده است . بخاطر مشکلات متعدد ناشی از سخت شدن اوضاع معیشت ، اعصاب و روان مردم بشدت تحت فشار است و دولت محترم بجای کاستن از آلام مردم ، هر روز با وضع یکسری قوانین خلق الساعه ، با اعصاب و روان ملت بازی می کند . شما را به خدا یک بار برای همیشه جلوی این گونه اقدامات غیر قانونی دولت را بگیرید . این گونه اقدامات ، صدمات و آسیب های اجتماعی و اقتصادی شدید و جبران ناپذیری به کشور وارد می کند .
Iran (Islamic Republic of)
شماعی
۲۲:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اولا پیش فروش سکه ها قطعی بوده یعنی خریدار قطعی آنها را خریده بدون مالیات. ثانیا همه کالاها چند برابر شده ولی کسی سودی نکرده و اگر هنر کرده و توانسته باشه فقط ارزش پولشو حفظ کرده باشه، به همان مقدار که دو سال پیش با پولش بهش کالا میدادند، الان هم با آن پولی که میگن مثلا سود کرده کمابیش همان مقدار کالا میتواند خرید کند. پس کسی پولدار نشده این وسط! این پول مالیات زور و غیرقانونی که ازش حرف میزنند میتواند در همه کالاها از جمله ماشین، خانه، میلگرد، کاغذ و ... صدق کنه. در نتیجه با این استدلال غلط باید از همه مردم که کالایی در خانه یا مغازه یا انبار یا... دارند مالیات بی معنی بگیرند و مردم را فقیر و فقیرتر کنند!
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
دولت با این عمل ناپسند ، ضربه بزرگی به سیستم بانکی کشور وارد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
بام
۲۲:۵۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
بانک مرکزی اطمینان داد که سکه مالیات نداره. نیز متعهد شده هرگونه مالیات تحت هر عنوان و بهانه ای وضع بشه پرداخت کنه. پس چرا پرداخت نمیکنه. اسم این تدلیس و فریب در معامله نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
مالیات بر پیش فروش سکه مطلقا غیرقانونی، تبعیض آمیز و ناقض منشور حقوق شهروندی میباشد. ضمنا تفاوت میان تورم و عایدی سرمایه چگونه قرار است مورد عنایت قرار گیرد؟ جایگاه تورم زدایی از سود کجاست؟ تورم خود یک نوع مالیات عمومی است. مگر میتوان از این مالیات مجددا مالیات گرفت؟ در ضمن تخصیص ضرایب مالیاتی صرفا به پیش خریدکنندگان سکه از بانک مرکزی مصداق تبعیض است. بعلاوه مخفی کردن جنبه هایی از یک معامله و آگاه نساختن مشتری از آن و از برخی معایب و نقایص خرید خود به هنگام معامله مصداق غش در معامله اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۷ تير ۱۳۹۸
رئیس اداره مالیاتی میگن مالیات بر عایدی در 180 کشور انجام میشه بر چه مبنا و اصولی مهمچین مقایسه ای میکنند.مگر در اون کشورها تورم 300 درصدی داریم.... اگر تورم به صفر برسه اونوقت میشه درآمد افراد رو عایدی حساب کرد....در کجای دنیا تورم و کاهش ارزش پول ملی عایدی حساب میشه...؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
رئیس اداره مالیاتی میگن مالیات بر عایدی در 180 کشور انجام میشه بر چه مبنا و اصولی هممچین مقایسه ای میکنند.مگر در اون کشورها تورم 300 درصدی داریم.... اگر تورم به صفر برسه اونوقت میشه درآمد افراد رو عایدی حساب کرد....در کجای دنیا تورم و کاهش ارزش پول ملی عایدی حساب میشه...؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۸
این مالیات ظلم است...
United States of America
سيد حسن
۱۹:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام عليكم.با احترام به نظرات عزيزان ماليات بر پيش فروش خلاف شرع و قانون بوده چرا كه قانون عطف ماسبق نميشود و اين عمل تنها باعث بي اعتمادي مردم است.عزيزان به ديوان عدالت اداري شكايت كنيد به نتيجه ميرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
بنام خدا و با عرض سلام وضع این دستورالعمل کاملا غیرقانونی وغیر شرعی و مصداق بارز فریبکاری است . اخذ هر نوع مالیاتی نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی طبق اصل ۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی دارد و تا کنون مصوبه ای با عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است. عایدی سرمایه یا درآمد های اتفاقی نیز نیست تنها ارزش سرمایه حفظ شده.طبق اخبار امروز ۱۸۹ درصد قیمت ملک نسبت به ۲ سال گذشته گران شده است. از آن چرا مالیات گرفته نمیشود تازه آنهم محتاج قانون است. مردم دلال و سفته باز نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
صدور دستورالعمل اخذ مالیات از پیش فروش سکه توسط سرپرست سازمان امور مالیاتی که صلاحیت اش جهت ریاست سازمان تایید نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
آقای مسوولی که برای خدمت به مردم مقامی رو قبول کردید...آفرین...فقط اگر بگن حقوق و مزایاش برابر یک کارمنده بازم این خدمتو قبول میکنید..؟!به احتمال زیاد نه چون برای کاری جز خدمت آمده اید...نتیجشم اینه.....
Iran (Islamic Republic of)
برهان
۰۹:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
به دیوان عدالت اداری مراجعه و شکایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
شما فکر کردید که کسی که 40 تا سکه خریده خیلی پولداره؟! 40 تاش میشه 59 میلیون، داشتم برای خرید خونه جمع می کردم، جون پولم کافی نبود مجبور شد بخرم، وگرنه من که دلال نیستم. از من مالیات بگیرن، پولش تو جیب شما میره؟
یه بار هم قبل عروسیم بهمن سال 91، پنج تا سکه خریدم 1,560,000 که ارزش پولم پایین نیاد، سکه شد 1,100,000
بخاطر مشکلات اون موقع 2,300,000 ضرر کردم، اون موقع کسی نگفت ضرر کردی بیا جبران کنم.
الان هم فقط ارزش پولم رو حفظ کردم، سود نکردم. متاسفانه هیچ کس به هیچ کس رحم نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
تو که میگی سکه رو 1200خریدی چیزی رو که نمیدونی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
طبق اصل ۵۱ قانون اساسی اخذ هر نوع مالیاتی تنها با مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
امروز سازمان امور مالیاتی بالاخره اقرار کرد که مالیات بر عایدی سرمایه هنوز در مجلس تصویب نشده و اسمش رو به مالیات بر درآمد های اتفاقی تغییر داد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام

من خونه فروختم سکه پیش فروش خریدن بخشی از ان هم هنوز در بانک مسکن سپرده است برای وام مسکن
بیایید همه سکه ها را از من بگیرید همان خانه خودم را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
روزهای ثبت نام سکه بانک مرکزی ازطریق رسانه ملی خواهش می کرد که در طرح پیش فروش سکه ثبت نام کنید و معاف از مالیات هستش و حالا اونایی که به دولت اعتماد کردن و با همون قیمت از بازار خریداری نکردن و سرمایه شون رو در اختیار دولت و بانک مرکزی گذاشتن چه گناهی کردن که قانون جدید مالیاتی در موردشون باید اعمال بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
بحث مالیات بر عایدی سرمایه هنوز در مجلس تصویب نشده بتازگی در کمیسیون اقتصادی تصویب و باید به صحن علنی برود. سازمان امور مالیاتی به پیشباز رفته.در صورت تصویب هم عطف به ماسبق نمی گردد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
دوست عزیزی که ادعای انصاف می کنی ومیگی هرسکه 3300000سودداشته آیااجناس دیگه کمترازاین قیمتش بالارفته ؟-ملک خودروو...واقعااسم این سوده ؟هرچی خریده بودندبیشترازاین گیرشون میامداین کاهش ارزش ریال بوده نه سودکه بخشی اش فقط باخریدسکه جبران شده که اگه ازبازارمی خریدندخیلی وضعشون بهترازاین بودوگرفتن مالیات بی انصافی وخلاف قرارداداست که اگراون موقع می گفتندهمه ازبازارمی گرفتندوکسی ساده نبود بره سمت بانک ملی
Iran (Islamic Republic of)
دیبا
۲۲:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
در پاسخ به این عزیز باید گفت: برادر من انقدر سطحی فکر نکن.مردم برای حفظ ارزش پولشون سکه خریدن...همه رو از یک خط نبین....بعدشم دلیل اصلی خرید سکه نبوده کمی مطالعه بد نیست داشته باشید.عاملش تورم هست و نقدینگی که از سو مدیریت و چاپ بدون پشتوانه اسکناس و بدهکاران کلان بانکی است.پس اول بررسی کن بعد حرف بزن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
دولت سکه رو با دلار بالاتر به مردم فروخت. موقوع فروش سکه بانک مرکزی اعلام کرد که معاف از مالیات است . قیمت همه چیز نسبت به پارسال سه برابر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اقا مالیات ندین اخه ما مالیات رو پرداخت کریدم بعد سکه پای ما با دلار ۵۵۰۰ حساب کردن کسی این وسط سود نکرد همه ارزش دارایی هاشون حفظ کردن من که نمیدم کامیون ۴۰۰ ملیونی کردین ۲۳۰۰ هر وقت قیمت هارو به قبل بر گشت دادید منم میام سکه هارو پس میدم پولم میگیرم طلا چه بدرد من میخوره اخه
United States of America
امیر
۱۹:۱۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
انهایی که از بانک کارگشایی خریدن معاف از مالیت بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
ب
شک نکنید دولتی ها از بانک کارگشایی خریدن....
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۳۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
والله من خونه ۳ طبقه را که در ارث بودووراث دیگر خارج بودند قبل از موج گرانی به ۱/۴ قیمت فعلی فروختم و پولش رو در بانک سپرده گذاشتم که بعد از موج گرانی در روز های آخر با توجه به قول و قرار های بانک مرکزی برای خود و مالک دیگر سکه یکساله ثبت نام کردم. الان قیمت منزل ما گران تر از این سکه هاست.واقعا ظلمه. زندگیمونو با این دستورالعمل غیرقانونی بهم ریختند. میگویند اگر کسی نفروخته اعلام کنه مگر روی سکه ها اسم خریدار است که قادربه تشخیص صحت وسقم ادعا باشند.
همگان را به روزنامه دنیای اقتصاد مورخه ۲ مرداد ۹۷ صفحه ۲۹ ارجاع میدهم که نظرات ۴ نفر کارشناسان مالیاتی مبنی بر غیر قانونی بودن اخذ مالیات از پیش فروش سکه را مفصلا ذکر کرده اند که در صورت مراجعه و شکایت به دیوان عدالت اداری به آن استناد گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
موقع ثبت نام پرسیدیم گفتند مالیات ندارد . بانک مرکزی نیز همین موضوع را اعلام کرد .
این کار باعث بی اعتمادی مردم به دولت می شود . چند سال پیش بحران ارزی پیش آمد و دولت اعلام کرد که مردم ارز های خود را در بانک ملی سپرده گذاری کرده و سود دریافت کنند . عده ای این کار را کردند ولی دلار های خود را با بدبختی از بانک پس گرفتند ( به آن ها می گفتند که دلار نداریم و معادل آن را به ریال نرخ دولتی پرداخت می کنیم !) همین کار باعث شد که سال گذشته نیز چنین طرحی ارائه شد و هیچکس استقبال نکرد .
گرفتن مالیات یاد شده اصلا امکان پذیر نبوده و در صورت تعیین هرنوع مالیاتی به سادگی می توان علیه سازمان امور مالیاتی در دیوان عدالت اداری اقامه دعوی کرد و علاوه بر اینکه می توان مالیات را نداد حتی می توان بابت حقالوکاله و هزینه دادرسی مبلغی از سازمان خسارت دریافت کرد .
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۷:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
بله حق با شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
باید نسبت به شکایت به دیوان عدالت اداری اقدام کرد. با جستجوی عبارت مالیات سکه در تلگرام مدارک و فرمهای مربوطه قابل دریافت است
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۶:۰۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
اونایی که خوشحالن و میگن باید این مالیات زور از مردم گرفته بشه
اولا که همه خریدارا مخالف پرداخت این مالیات هستن چون خارج از عرف قرار داد فروشه هیچکسی هم پرداخت نمیکنه حالا ببینید
طبق قرار داد معاف از مالیات بوده
بعدشم اصلا این مالیات گرفته بشه میخوان بیارن تقسیم کنن بین شما؟
واقعا فکر کردین به حال شماها فرقی میکنه؟
مردم برای ترس از کاهش ارزش پول سکه خریدن اونم کاملا قانونی و شفاف کسی نیتش اخلالگری نبوده
اصلا مگه قیمت طلا و دلار رو مردم تعیین میکنن؟
بازار دست خود دولته خودش نرخ میده مگه ماها بردیم بالا؟
مالیات رو سکه بیاد دو برابر مالیات قیمتش میره بالا کسی که سکه داره نگران نیست بالاتر میفروشه
ولی شماها که از هدر رفت سرمایه دیگران خوشحالید روز به روز فقیر تر و بد بخت تر میشید
اگه شماها پول داشتید که از اونا که خریدن بیشتر میخریدید
پس اونی که خریده نوش جونش حتی اگر به زور مالیات بده
توام که نخریدی و میسوزی حقته اینم بدون روز به روز وضعت بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
به دیوان عدالت اداری شکایت کنید رای به نفع شما صادر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۲۱:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مگه میشه همچین چیزی.پس فردا هم میان اعلام میکنن اونایی که خودرو ثبت نام کردن و تحویل گرفتن چون خودرو گرون شده باید تفاوت بدن.اونایی که سکه نوشتن قطعا با خرده پس اندازی که داشتن میخواستن ارزش پولشون رو حفظ کنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
راهکار ، شکایت بردن به دیوان عدالت اداری است.
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
به این کار ایراد زیادی وارده و شبهات زیادی ایجاد میشه... اولا ابتدا موقع ثبت نام معاف از مالیات بود. دوما اگه قیمت سکه افزایش پیدا نمیکرد چی؟ سوما اونایی که مثل من سکه رو یک ماهه یک میلیون و هشتصد و شصت هزارتومان خریدم و نهایت دو میلیون فروختم اگه قرا باشه مالیات بدم که اصلا سودی نبردم؟! ضمن اینکه اونایی که از بازار آزاد سکه خریدن مالیاتی نمیدن، ضمن اینکه من اگه به جای سکه ماشین یا خونه میخریدم هم قیمت ماشین و خونه میرفت بالا هم مالیات نداشت! این کار دولت بی انصافی و خلاف قانون هست و اعتماد مردم به دولت و بانک مرکزی رو از بین میبره .....!!! متاسفم برای این همه بی تدبیری و بی حساب کتابی...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اگر قرار اداره محترم مالیات از کسی مالیات بگیره از دولت بگیره چون هم بامهندسی قیمت ارز باعث گرانی و بی ارزش شدن پول ملی شده و هم درآمدی سرشار برایش ایجاد شده....300درصد ریالشو اضافه کردع ولی به حقوق بگیران 20درصد اضافه کرده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
مطابق بر قوانین مالیاتی کشور هر کالای فروخته شده علی الخصوص کالای دولتی مالیات آن نیز از خریدار اخذ شده است و اگر مالیات دیگری بخواهد اخذ شود باید هنگام فروش آن کالا اخذ گردد مثل خرید و فروش ملک یا خودرو یا ... و خارج از این موضوع غیر قانونی بوده و باید به دیوان عدالت اداری شکایت برده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اقایان این حقوق و پاداشی که میگیرید از پول نفت و مردم هست....آقایان مالیات مستقیم و غیر مستقیمتان نیز از جیب مردم است...باید رضایت داشته باشیم و پول زور نباشه و این پول سر سفره آحاد ملت و دولتمردان میره و نتیجه ای جز تولد اختلاس گران و رانت خواران و کلاهبرداران و درد و مریضی و بی برکتی و فقر و فلاکت نخواهد داشت...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
فقط باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد . اینا با خودشون فکر کردن تعداد اینا کمه فقط 114 هزار نفر ثبت نام کردن پس کاری از دستشون بر نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه درفعالیتهای اقتصادی کشور که بدون کارشناسی شکل می گیرد .اشتباه قبل رانباید با اشتباه دیگر اصلاح کرد و «جو »بی اعتمادی رابه گونه ایی ایجاد کرد که سرمایه های کشور راهی کشورهای مجاور گردد.چقدر ارز ناشی از صادرات بجای ورود در کشور راهی کشورهای دیگر گردید.ضمنا دیوان عدالت اداری نیز ازاین اقدام غیر کارشناسی ونادرست استقبال نمیکند.
Germany
مهران
۱۹:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بنده خودروی مزدا سه فروختم صد و پنج تومن. سکه نوشتم. الان اگه قراره از من مالیات گرفته بشه از کسی که خودروی منم خریده باید گرفته بشه. صد و ده میلیون ماشینم الان زیر چهارصد تومن نیست
Iran (Islamic Republic of)
م.ن
۱۵:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
دریافت مالیات برای قرارداد های گذشته فروش سکه غیر قانونی است و نهاد های نظارتی ذیربط باید از این کار جلوگیری به عمل بیاورند. هیچ کس با خرید سکه سود بدست نیاوره بلکه صرفا تلاش کرده ارزش ریال خود را حفظ کند. خرید سکه از طریق اعلان عمومی بانک مرکزی و قرارداد های شفاف صورت گرفته، مبلغ آن قطعی و بدون مالیات بوده است و اگر شبهه ای در این موارد وجود دارد دولت باید پاسخگو باشد، والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
گناه داریم والا
Netherlands
امیرعلی
۱۲:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بانک مرکزی میخاد تو معامله دبه کنه اگه روز اول میگفت باید مالیات پرداخت بشه مگه مردم مریض بودن بیان از بانک بخرن خوب میرفتن بازار آزاد میخریدن شش ماه و یک سال هم پولشون بدون بهره تو بانک نبود هرموقع هم میخواستن سکه هاشونو میفروختن این کارشون منصفانه نیست زور گیری و باج گیریه این کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
-این آیه شریفه قرآن را دقت کنید
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
این دیگه چه مدلیه
Austria
Yaser
۱۲:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
این کار خلاف قانون می‌باشد و چرا الان بعد از یک سال زیر حرف خودشان می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
گذشته از اینکه اخذ این مالیات غیر شرعی(چون آسایش فریب خریدار بوده)وغیر قانونی(چون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب نشده) چرا میزان آن با تصاعد هندسی بالا میرود.ایا مقصود تنبیه خریداران است
دزدی چه از فقیر چه از غنی دزدیست و گناهکار محسوب میشوید و در هر دو دنیا باید پاسخگو باشید....پس کمی تامل کنید .
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
اعتماد مردم به بانک مرکزی را با این کار از بین بردید،باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
هیچ کس مالیات نده اداره مالیات نمیتونه از ادارات کسبه مالیات بگیره چه برسه به خریدارن سکه که کلا غیر قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۱:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
کسی تو این وسط سودی نکرده ارزش پول یک سوم شده سکه که الان ۴.۵ میره دقیقا ارزشش به انداره ۱.۵ اون موقع هست اگه جای سکه دلار و ماشین و خونه ..... خرید میکردن باز همین بود .
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۰:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
یه عده نخریدن از حسادتسوددیگران دارن منفجر میشن.بسوزید
Austria
رویا
۰۰:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
آقای محترمی که به اسم ناشناس میگین سود کردین برین مالیات بدین خودتم اگه خونه خریدی پنج سال پیش تا الان کلی افزایش داشته و سود کردی پس برو مالیاتش را بده ،نمی‌دونم چرا بعضی ها که خودشون ندارن آتیش میگیرن یکی داشته باشه به خدا هر کی پول داره دلیل نمیشه حرام خور باشه با پول حلال هم میشه ۳۰۰ تا سکه خرید حتی طرف خونشو فروخته خریده ،چرا چشم ندارین موفقیت بقیه را ببینین ،این همه تو دنیا آدم موفق و پولدار هست آیا همه آدم بدی هستن ؟؟؟؟برن اون اختلاس گرها و مفسد ها را بگیرن نه کسی که دار و ندارش صد تا دویست تا سکه هست و انگار مال شماها را خورده
France
مهدی سلطانپور
۲۰:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
این کار غیر قانونی هست . زمان ثبت نام گفتن که مالیات نداره . اگه این کار عملی بشه . دیگه هیچوقت به بانک مرکزی نمیشه اعتماد کرد .
چرا از اعتماد مردم سو استفاده میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۵۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
امیدوارم روزی در این کشور عدالت برپا بشه
Canada
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
از لحاظ شرعی عرفی قانونی نباید مالیات بگیرند
چون قرارداد خرید بصورت قطعی انجام شده ومعاف از مالیات ضمن اینکه مالیات ارزش افزوده 9% در قیمت سکه محاسبه شده بود.
مدت زمانی که پول در حساب بود بانک هیچ سودی پرداخت نکرد ومعاف از مالیات اعلام کرد.
اگر مثلا کسی مهریه زنش را پرداخته سود نکرده که حالا مالیات هم بدهد.
وقتی همه چیز 4 برابر شده و ارزش پول پایین اومده اینکه اسمش سود نیست
خیلی عجولانه و غیر کارشناسی تصمیم گرفته شده که باید به دیوان عدالت اداری شکابت شود.
India
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
اینا دارن با زبون بی زبونی میگن کفگیر به ته دیگ خورده دیگه نمیدونن چی کار میکنن خودشون، خودشون را نقض میکنند.......
فردا حمله به سمت خرید سکه و دلار، مطمئن باشید میره بالا با کارهای اینا.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام.من یک کارمندم.هرماه قبل از دریافت حقوقم اول از همه سریع مالیات کسر می شود و مابقی را از دولت میگیرم که چندغاز هم بیشتر نیست.حالا پس از عمری جمع شدن مابقی آن به دولت و بانک مرکزی جهت سرمایه گذاری اعتماد کردم و تعداد ۵۰ سکه با ذخیره پولم خریدم. این درحالیست که بانک مرکزی اعلام کرده بود خرید سکه مالیات ندارد و معاف از مالیات است. و حالا پس از یکسال که دولت به جهت سیاست های اشتباه خود بی پول شده، اعلام کرده مالیات سکه ها را ظرف پانزده روز از ما میگیرد و اگرندهیم جریمه و...چه و چه...!
سوال من این است:
دولت در روز روشن میتواند باج و خراج بگیرد و سرمایه مردم را اینگونه تاراج کند؟؟؟؟؟
آیا کسی جلودارش نیست؟؟؟
محکمه عادلانه ای هست که مامظلومان تاریخ را یاری و دادرسی کند؟؟؟؟
آیا این مالیات زورکی بادروغ حرام است یاخیر؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
دین به انسانهای فقیر می آموزد وقتی پول و درآمد درست و کافی نداری قناعت پیشه کن و به راه خلاف و دزدی نرو...حالا اداره مالیات که به نیابت از دولت محترم به جمع آوری مالیات مشغول است هم نباید به دلیل اینکه فروش نفتمان به حداقل رسیده دست به اینگونه هنجارشکنی ها دست بزند و قانون و شرع را فراموش کند و به قوانینی مغاییر با دیگر قوانین اتکا کند که خود ساخته و بی اعتبار است.پیشنهاد ما به دولت محترم این است که کمی قناعت کنند و با مدیریت و تدبیر مشکل را رفع نمایند
Iran (Islamic Republic of)
حمید بابائی
۱۴:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
من خودم ۳۰۰تا سکه خریدم برای ۴نفر الان این انصافه که بیان بگن باید اظهارنامه پرکنی
باید از همون اول روشن میگفتند سکه اگر گران شود مالیات دارد
اون موقع هر کی ثبت نام میکرد موظف بود مالیاتش رو پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
باید پولهای عادیمان را هم از بانکهای حتی دولتی بگیریم. دیگر هیچ گونه اعتمادی نیست.
Austria
ال
۱۰:۱۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
من سکه نخریدم و نظرات را خواندم واقعا انصاف نیست اگر از اول نگفتن و گفته شده مالیات نداره حتی همون اول الان زیر حرفشون بزنن در ضمن اونهایی که میگن حقشونه و سکه ارزون خریدن گرون شده بعدش ،مگه کسی که ۵ سال پیش خونه یا ماشین خریده و الان چند برابر شده هم میاد سود خونه یا ماشین را بده و آیا از نظر قانونی درسته ؟
Czechia
پیمان
۰۸:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
ینی باید فاتحه اعتبار بانک مرکزی رو بخونید .
وقتی توی یه کشور بانک مرکزی اعتبار نداشته باشه ینی تمااااااااام . فک کن مثلا بانک مرکزی بعد یه مدت اعلام کنه چک پول های ۵۰ هزار تومنی اعتباری ب اندازه ۵ هزار تومان دارند
این ینی اعتباریه بانک مرکزی و در زمینه پولی و بانکی نمیشه اعتماد کرد .
اگ خریداران سکه ضرر میکردن هم بانک مرکزی حاضر به جبران خسارت بود ک الان سازمان مالیاتی دنبال مالیاته .
مگ در زمان پیش فروش بازار از نقدینگی رنج نمیبرد؟ مگ برای جمع اوری نقدینگی و کاهش تورم دست ب اینکار نزد؟
مگ زمان ثبت نام اعلام نکردن ک معاف از مالیاته ک نقدینگی جمع کنن؟؟
اگر زمان ثبت نام اعلام شده بود ک مالیات باید پرداخت شود ایا کسی ثبت نام میکرد؟؟ تکلیف افرادی ک اهل خرید و فروش نیستن و فقط برای حفظ ارزش پول ملی دست ب این کار زدن چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
دولت استادنه به مردم آدرس غلط میدهد ...خودش عمدا و طبق برنامه باعث گرونی شده و حالا گردن خود مردم میندازه...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
تو این‌طرح کسانیکه زودتر خریدن دلال بودن .اوناییکه یک ساله و بلتد مدت خریدن فقط برا نگه داشتن ارزش پولشون بوده چطوری میخواستن بفروشن وقتی ۲سال طول میکشه تا یا یه سال تا سکه وهاشون بدن‌. اینکار میکنید مردم از فردا همه چیشون‌قایم‌میکنن.واقعا متاسفام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
اولا در قرداد بانك در زمان پيش فروش صحبت از ماليات نبوده و ثادوم اگر فردي سكه يك ماهه خريده و همان لحظه تحويل فروخته مالياتي كه الان بايد بدهد از مبلغ سودش بشتر مي باشد
بايد كنترل شود كه به چه ميزان فروخته شده
سومن :ايا به انهاي كه به بانك مركزي اعتماد كرذن و پول خود را نزد بانك گذاشتن و حالا ارزش پول يك سوم شده هم همينجوري تصميم ميگيريد
كار بانك مركزي و سازمان مالياتي كلا مشكل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
این شد نتیجه ی اعتماد به بانک مرکزی و دولت / اونایی که همون موقع رفتن از بازار ازاد خریدن الان یه قرون مالیات نمیدن دقیقا شد مثل سال 90 که بانکها حساب ارزی مردم رو با ریال به نرخ دولتی محاسبه کردن و نتیجه اش شد الان با وجود تضمین سران قوا کسی سپرده ارزی در بانکها باز نمیکنه کسانی هم که میگن قیمتش شده 4 برابر سود کردن باید بگم که اخه عزیز من شما قیمت یه چیزیو بگو که چند برابر نشده باشه از میوه و مواد خوراکی بگیر تا خونه و ماشین همه چیز شده چند برابر ایا سود کرده کسی؟؟ نه. فقط اونی که ریال نگه داشت ارزش پولش سقوط کرد و بدبخت شد کسی که سکه دلار ماشین خونه و... داشت پولدار نشد فقط داراییش حفظ شد همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
من خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
من خریدم مهر زنم رو دادم برید از اون بگیرید مگه من سود کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
دردی به بدهکاران مهریه افزوده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
زمان ثبت نام هم جراید گفتند معاف از مالیاته و هم بانک مرکزی و هم قرارداد پیش خرید. در ضمن طبق دادنامه 560 سال 1384 دیوان عدالت اداری مالیات فقط بر فروش و درآمد است. غیرقانونی است. اگر قیمت سکه پایین می آمد چطور؟ کسانی که از بازار آزاد خریدند چطور؟ کسی که 1400 خریده 1800 فروخته رو هر سکه ازش 250 تومن می گیرید؟
Iran (Islamic Republic of)
amin
۰۳:۲۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
متاسفم سکه هم گران میشه ازفردا عین دلار دوبازاری ایجادکردید ابن یعنی ذخایرسکه هم کمه به زندانی هارحم کنید این کارقیمت بالا میبره دولت بازچرا نقطه ضعفش رو کرداین یعنی بانک مرکزی مفت نمیخاد سکه بده دست مردم میخادنگه داره با مالیات فرض کنید املاکی درمعامله میگه مالیات میدم روقیمت خونه تاثیری نداره گرانتر میشه خریدارفروشنده گران میخرن دولتم وسط نفعی میبره ازاین گرانی با این کار هیشکی سکه نمیفروشه بهانه مالیات هم میاره روش میخان خریدسکه ازبانک مرکزی کم کنن بازار کمیاب میشه گران میشه اینو یه فردعادی هم میفهمه!تاسف!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۳:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
يعني چي ؟! طرف خريده صد و هشتاد ، الان هشتصد و پنجاه ميليونه ، يا خونه خريده متري پنج الان بيست تومنه ، واقعا نبايد به بانك مركزي اعتماد كرد ، كاش از بازار ازاد گرفته بودم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۳:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
يكم بي منطقه ، مثلا من هفتاد تا گرفتم . در حالي كه اعضاي خونوادم پولاشونو دادن به من ، من به جاي همه ثبت نام كردم
Iran (Islamic Republic of)
Mozafarvara
۰۲:۵۶ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
در اين قانون عدالت اجتماعى رعايت نشده ،، براى اين گونه تبعيض ويا حداقل بيعدللتى در اخذ ماليات بايد غصه خورد.قوانين به نفع متمولين وبه زيان فقرا ست .
اختلاف دارايى دهك اول با دهك اخر در كشور ما خارج از چهار چوب است .وبا رويه هاى كنونى هرروز اين شكاف طبقاتى عميق تر ميشود.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
قانون نیست. بخشنامه خوسرانه سازمان امور مالیاتی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اداره امور مالیاتی محترم با این کار به قانون لباس زشت بی قانونی پوشاندید....اما نمیتوانید خود قانون را که ریشه در عدل و عدالت دارد را به زانو درآورید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۳۵ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
از اولش میگن مالیات نداره 2 سال گذشته حالا میگن مالیات اونم بدون هیچ منطق و حساب کتابی اونم عطف ماسبق کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مردم عادی پول خرید یک سکه راهم ندارند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
در پاسخ به این عزیز باید گفت:اشتباه گرفتی داداش ما نه پولداریم نه پولمون اضافه شده فقط کمتر بدبخت شدیم....!!!اگر واسه کمتر بدبخت شدنمون باید مالیات بدیم چشم....بحث دادن مالیات نیست...بحث قرار و عهد و پیمانه دوست عزیز....موقع فروش میگفتند 100% مالیات داره....هر کسی هم که طبق این شرایط خرید باید مالیاتشم بده هم شرعی و قانونی هست.اما موقع فروش اعلام شده معاف از مالیات.مردم بر اساس این مورد خریدن...حالا فهمیدید.انشالله
Iran (Islamic Republic of)
شریفه
۲۳:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سکه رو با دست خودشون کردن ۶میلیون تو روز روشن ۱۰روزدیگه قیمتشو نگاه کنید
Canada
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
طماع ترین مردم دینا هستیم .حالا که میخواهند مالیات بدهند .حالشون بد شد
اصلا این پولها را از کجا و به چه طریقی جمع کرده اید ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
بله بله
Iran (Islamic Republic of)
farshad
۱۵:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اولا برادر من حفظ ارزش پول که در تمام دنیا رایج هست طمع نیست و تدبیره.البته تدبیری که ناقص بود و سکمونو باید از دلال و بازار آزاد میگرفتیم.من خودم کارمند و بیکار شدم جدیدا...پول 20سال کارمه بدون خرج و تفریح...هیچ لذتی نبردم و پول فروش خونمه که تابستون یک چهارم قیمت فروختم...مردم رو ندانسته قضاوت نکن دوست عزیز...امیدوارم از اینکه بیکارو بی خونه..بی ماشین و مجرد موندم و بدون تفریح مرهمی بر دل تو عزیز باشه
Canada
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
اینور اب مالیات اپارتمان خیلی بالاست .تحقیق کنید و مقایسه و بعد مالیات ببندید
Canada
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مالیات بستن به این پولها که اصلا منبع درامدی معلوم نیست .ایا از اختلاس .احتکار .حقوق نجومی وووووووو این همه پول جمع شده .باید مالیات بست و در زمان خرید باید ازشون گرفته بشه .مثل اینور اب ما در این ایالت 13 درصد روی هر جنسی در زمان خرید جنس میپردازیم که به حساب دولت میره
خیلی کار خدا پسندانه است .ادامه دهید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
اتفاقا اگر منبعش نامعلوم بود از راه قانونی خرید نمیکردیم...اول فکر کن بعد حرف بزن...چون شما نمیدونی از کجا درآورده شد منبع نامعلوم ...بنده خدا
France
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
برای اعلام بانک مرکزی ثبت نام کنندگان سکه بدون مالیات بود ...
اگر بنا به مالیات است که باشد بانکی که حراج میکنه می بایست مالیات می بست وشخص خریدار بررسی می کرد،اگر صرف داشت میخرد یا یا صرف نداشت نمی خرید....
چطور وضع نمودند طلا فروشان از خریداران 9درصد مالیاتکسرمیکنند،بانک می‌تونست این کارو بکنه
حالا کسی که مسکن خود رو به قیمت آن زمان که ارزان بود فروخته الآن مکه میتنونه لکه متری 2تومان فروختم الآن شده6تومن بیادپس بگیره و....
دیوان عدالت و دادگستری بطور جدی باید پیگیری موضوع باشند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
باید خودمان شکایت کنیم به دیوان عدالت اداری تا رسیدگی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
پس دیدید دولت خودش در گرانی ها نقش دارد.
وقتی ارقام مالیات سکه در این ابعاد ثابت نقش دارد یعنی دولت عمدا قصدی برای پایین آوردن ندارد و سعی دارد اون حباب های که باهاش بازی می کردند همچنان بر روی کشور باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
خیلی کمه باید بیشتر مالیات ببرن.
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۸:۱۵ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸
هرگز سازمان امور مالیاتی نمی تواند این مالیات را بگیرد .طبق اعلام بانک مرکزی در زمان ثبت نام مالیات به سکه های پیش فروش تعلق نمی گرفته و هرگونه ادعای سازمان امور مالیاتی در دیوان عدالت اداری قابل رسیدگی و رد شدن است . این کار تنها به کاهش اعتماد مردم به دولت منتهی می شود .
دوست عزیز من سرمایه دار نیستم ولی طرح های ناپخته اینچنینی باعث خروج سرمایه سرمایه دار ها از کشور می شود و خروج سرمایه از کشور اگر برای صاحبان این سرمایه خوشبختی نیاورد برای قشر ضعیف جامعه بدبختی می آورد .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
دلیل توسعه یافتگی دیگر کشورها الزاما فقط مالیات نیست...شفافیت دارن...قانون درست دارن و درست تر از اون به اون عمل میکنند...کمترین رتبه فساد رو دارن...اینهمه رانت ندارن...این همه اختلاس ندارن...تورم 300 درصدی ندارن...این همه نقدینگی و اینهمه سوء مدیریت ندارند...پول نفت و مالیات هر چقدرم بگیریم وضعمون همینه...اگر تو این همه مدت اینو نفهمیدید پس بهتر حرف نزنید...بیشتر مطالعه و تحقیق بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
این مالیات خیلی کمه دوستان مسول
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
حسود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
این حرف از فقر پولیمون نشات نمیگیره...از فقر فکریمونم هست...اصلا بحث مالیات دادن و گرفتن نیست...بحث سر غیر قانونی بودنشه...اول فکر کن بعد حرف بزن....جملتو یه بار دیگه بخون ناشناس....میگی چون من بدبختم یا بدبخت شدم دوست دارم غرق شدن بقیه رو هم ببینم.داداش ما خودمون رو به زور به یه چوب بستیم نریم زیر آب...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
رئیس اداره مالیاتی میگن مالیات بر عایدی در 180 کشور انجام میشه بر چه مبنا و اصولی هممچین مقایسه ای میکنند.مگر در اون کشورها تورم 300 درصدی داریم.... اگر تورم به صفر برسه اونوقت میشه درآمد افراد رو عایدی حساب کرد....در کجای دنیا تورم و کاهش ارزش پول ملی عایدی حساب میشه...؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز پول ما ارزشش سه برابر بیشتر نشده که بخواهید از آن مالیات بگیرید. بلکه سه برابر ارزش پول ملی عزیزمون کاهش پیدا کرده .یاحق
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
این پول کارمندی و زحمت کشی بوده منتها تجربه تلخ سال 92باعث شد از پول زحمت کشیم در مقابل بی ارزش شدن ریال دفاع کنم..
Iran (Islamic Republic of)
فرجی
۲۱:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
مردم تجربه تلخ سال های گذشته را داشتند و ازرترس اینکه دوباره این بلا سرشون نیاد رفتن سکه خرید کردن نه دلار...توجه داشته باشید دولت دلار رو تو بازار محدود کرد و اون باعث گرونی شد بعد آدرس غلط دادن که خریداران سکه مقصرند .برادران من هجوم مردم دلیل اصلی نبوده و معلول علت اصلی بوده یعنی ریخت و پاش و سو مدیریت و رانت خواران و بدهکاران بانکی و اختلاس گران.
Iran (Islamic Republic of)
لادن
۲۱:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
ربطی به مالیات نداره...خلف وعده و عهد شکنی هست...خوبه ماشین بخری بعد یکسال طرف بیاد دم خونت بگه ماشنی که سال پیش بهت فروختم رشد قیمت داشته بابد بازم بهم بدید....خوبه اینطوری...اینجوری سنگ روسنگ بند نمیشود...
Iran (Islamic Republic of)
رسولی
۲۱:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
اشتباه گرفتین ما نه پولداریم نه پولمون اضافه شده فقط ارزش پولمون کاهش پیدا کرد حالا مالیاتم میخواید بگیرید...بحث دادن مالیات نیست...بحث قرار و عهد و پیمانه دوست عزیز... موقع فروش اعلام شده معاف از مالیات.مردم بر این اساس خریدن....شاید بشه گفت کسایی که سکه خونه ماشن خریدن کمتر بدبخت شدن ولی به داراییشون اضافه نشده... حالا فهمیدید.انشالله
Iran (Islamic Republic of)
تدین
۲۱:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
حق داری عزیز...ما رو کمتر تونستن بدبخت کنند...شما کلا بدبخت شدی...بایدم دلخور باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
گیرم تونستن بگیرن....تو جیب شما نمیره برادره من....
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۲۱:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
انقدر سطحی فکر نکن.مردم برای حفظ ارزش پولشون سکه خریدن...همه رو از یک خط نبین....بعدشم دلیل اصلی تورم خرید سکه نبوده کمی مطالعه بد نیست داشته باشید.عامل تورم چیزی جز نقدینگی که از سو مدیریت و چاپ بدون پشتوانه اسکناس و دزدی های کلان و بدهکاران کلان بانکی نیست.پس اول بررسی کن بعد حرف بزن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
حفظ ارزش پول که در تمام دنیا رایج هست طمع نیست و تدبیره.البته تدبیری که ناقص بود و سکمونو باید از دلال و بازار آزاد میگرفتیم.من خودم کارمند و بیکار شدم جدیدا...پول 20سال کارمه بدون خرج و تفریح...هیچ لذتی نبردم و پول فروش خونمه که تابستون یک چهارم قیمت فروختم...مردم رو ندانسته قضاوت نکن دوست عزیز...امیدوارم از اینکه بیکارو بی خونه..بی ماشین و مجرد موندم و بدون تفریح مرهمی بر دل تو عزیز باشه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۱:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
گذشته از اینکه اخذ این مالیات غیر شرعی(چون آسایش فریب خریدار بوده)وغیر قانونی(چون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب نشده) چرا میزان آن با تصاعد هندسی بالا میرود.ایا مقصود تنبیه خریداران است
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۲۱:۳۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
میدونید چرا این همه پول میگیرید از مردم میشه اختلاس و دزدی؟چون پول ناحق و پول زوره....خوردن نداره...قانون رو به سخره گرفتید و بخش نامه و تبصره هایی بهش اضافه میکنید که خود تناقض آشکار با قانون است...قانونی مینویسید که خود در تعارض آشکار با قوانین دیگر است و بعد به آن استناد میکنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مردم که خودشان با زور نخریدند یا بانک را مجبور به فروش نکردند خود بانک مرکزی اعلام کرد مردم هم جنسهای دیگر ماشین یا خانه خانه به قیمت ان روز فروختند ودست دولت را گرفتند اگر سکه ارزان میشد اقای همتی باز هم خسارت مردم را میداد؟
بعد عهدی از طرف مردم نیست ایا از انهایی که ارز 4200 دادید به دوستان ورانتها زورتان نمی رسد به مردم عادی زورتان میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
قانون عطف به ماسبق نمی شود در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمی گیرد آقایان لطفا قانون را رعایت فرمایید قانون بد بهتر از بی قانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
مالیات فقط برای دلالی مسکن خوبه مالیات کمر شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
کسانی که از صرافی ها سکه خریدن مالیات نمیدن ولی کسانی که به دولت اعتماد کردن ببین چه جوری سر شون میارن
تا الان به دولت اعتمادی نبود اکنون دیگه هیچ ؟؟؟
آینده دولت برا جمع آوری نقدینگی دیگه نمی تونه سر مردم کلاه بیزاره اون موقع ببینید نقدگی چی بر سرم مردم میاره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
کسی که 60 تا سکه خریده یعنی ارزش این 60 تا سکه الان حداقل 270 میلیون تومنه! برای این شخص پرداخت 6 ملیون مالیات پولی نیست. خیلی کمه. چرا یه کارمند ساده هنوز پولی دریافت نکرده ده درصد مالیاتشو کم میکنن اما برای 270 میلیون دلالی فقط 6 میلیون مالیات؟ واقعا عجیبه. همه چی به نفع پولداراست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
دلالی کجا بود مردم برای حفظ ارزش پولشون این کارو کردن شما خونه ای که داری قیمتش شده 3 برابر ایا حاضری به قیمت پارسال بفروشی؟؟ اگه بخوای به قیمت الان بدی میشی دلال؟؟ خونت شده 3 برابر سود کردی؟؟ الان هرچی بخوای بخری از گوشت و مرغ تا ماشین و خونه قیمتش شده چند برابر سود و دلالی کجا بود برادر من مردم اگه میرفتن از بازار میخریدن الان یه قرون مالیات نمیدادن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
270 میلونی که شما میگی 80 میلیون سال گذشته داده . ارزش 80 میلیون سال گذشته اش از 400 میلیون الان بیشتر بود. پس هیچ سودی در کار نیست. معنی دلالی بلدی یا چون خودت ثبت نام نکردی از زورت یه چیزی میگی؟!
Iran (Islamic Republic of)
farshad
۱۶:۰۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ربطی به مالیات نداره...خلف وعده و عهد شکنی هست...خوبه ماشین بخری بعد یکسال طرف بیاد دم خونت بگه ماشنی که سال پیش بهت فروختم رشد قیمت داشته بابد بازم بهم بدید....خوبه اینطوری...اینجوری سنگ روسنگ بند نمیشود...
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
خدایا یعنی بیسوادی و جهل خونه خرابمون کرده....کاهش ارزش پول بوده نه افزایش....اگر فقط سکه میرفت روش و خونه ماشین و بقیه چیزا قیمتش تکون نمیخورد اون موقع میشد اسمشو گذاشت ارزش....اون موقع 60 تا بوده الانم 60 تاس....بفروشیم بازم بخریم60تاس...خدایا با کیا طرفیم
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۲۱:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
لطفا....اول معنی ارزش رو بدون چیه بعد اظهار نظر بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۱:۱۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
میشه بپرسم تحصیلاتتون در چه حدیه؟فرق ارزش پول و بی ارزش شدنشو وقتی ندونید دیگه چه انتظاری میشه داشت!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
من از این آقا توقعی ندارم که فرق افزایش ارزش و با کاهش ارزش و و تورم رو ندونن اما آیا مسوولان اداره مالیات هم مثل ایشون که یه فرد عادی و بدون تحصیلات هستند این فرق رو نمیدونن؟یا میدونن اما خودشون رو زدن به اون کوچه؟
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۲۱:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
آقایان کجای دنیا از بی ارزش شدن پول مالیات میگیرن؟
کارشناسان و مردم میگن :چرا دولت و بانک مرکزی به خاطر مقدار کمی مالیات خودشونو بی اعتبار میکنند؟جواب معلوم است...اینها میخواهند اول این بدعت غیرقانونی و غیرشرعی را مشروعیت بخشند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه در موضوع اخذ مالیات از سکه، قانون را اجرا می‌کند، گفت: بر این اساس اخذ مالیات از سکه قانونی است.میخواستم از آقای دژپسند بپرسم کدام قسمتش قانونیه؟اون قسمتی که سکه بمعاف از مالیات و قیمت مقطوع میخریم بعد 2سال میگید مالیات داره و یا تورم خورده بهش و ارزش ریال کاهش پیدا کرده بهش میگید عایدی داشته؟
۱۲
آخرین اخبار