مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان فارس با اجرای طرح کاداستر حد نگاری شده‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: با اجرای طرح کاداستر و تعیین حد اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی در استان و ثبت آن‌ها در سیستم الکترونیک ثبت اسناد کشور می‌توان از تعرض به این سرمایه‌های ملی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی استان از سال ۹۴ آغاز شده است، ادامه داد: در آخرین برنامه از این طرح، ۹۶ هزار هکتار از اراضی ملی منطقه سیمکان جهرم تا پایان شهریور تعیین حدود می‌شود.

منتصری اضافه کرد: در این برنامه از تصاویر ماهواره‌ای دقیق برای تعیین موقعیت پلاک‌های حدنگار شده استفاده می‌شود که مشخصات مالک و اطلاعات جامعی در آن نیز به ثبت رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس افزود: قانون کاداستر یا حد نگار به معنی تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی است و بر اساس آن حتی سهم اشخاص حقیقی و حقوقی نیز در سند مشخص می‌شود.

منتصری گفت: در این طرح با مشخص شدن موقعیت عرصه‌های شخصی در یک پلاک مشخص و تفکیک آن‌ها از پلاک‌های همجوار، اطلاعات روی سامانه قرار داده می‌شود و سپس اداره ثبت اسناد با استناد به این اطلاعات برای اراضی و اشخاص سند صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: از مزایای این طرح صدور سند مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر و بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین ثبتی به دلیل سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است.
انتهای پیام/م

اجرای طرح کاداستر و تعیین حد اراضی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار