نمایشگاه بین المللی صادرات مازندران هفت روز دیگر در مازندران با شرکت هنرمندان شاخص صنایع دستی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ٣ شرکت فعال در حوزه صنایع دستی و انجمن هنرمندان صنایع دستی و٢۶ هنرمند شاخص صنایع دستی استان در نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی حضور دارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بین المللی فرصت مناسبی است تا این هنرمندان بتوانند دست ساخته‌ها و توانمندی‌های خود را معرفی کنند، افزود: این هنرمندان در در رشته‌های گره چینی، سفال سرامیک، معرق چوب، معرق منبت چوب و صدف، منبت چوب، خراطی، چرم، حصیربافی، لباس محلی، گلیم بافی، نمد مالی، لاک تراشی و پیکر تراشی فعالیت دارند.
 
سیف الله فرزانه گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی مازندران از ۲۰ خرداد بمدت سه روز در کیلومتر ١٨ جاده فرح آباد، شهرک صنعتی شماره ٢ شهرستان ساری میزبان علاقمندان است.
 
سرهنگ محمد رضا کردان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز به جایگاه ویژه میراث فرهنگی و اثار تاریخی استان در جذب گردشگر داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: در یکماه گذشته ماموران حفاظت این یگان بیش از ۶ هزار بازدید و سرکشی از آثار ثبتی و حفاظتی استان داشتند تا از فعالیت حفاران اشیا تاریخی و فرهنگی جلوگیری کنند.
 
وی افزود:در این مدت ۹ باند حفاری‌های غیر مجاز و قاچاقچیان اشیای تاریخی و فرهنگی در استان متلاشی شد و ۲۲ متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از این قاچاقچیان بیش ۶۱ قلم شئی تاریخی اصل و بدل کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمد رضا کردان افزود: شماره تلفن ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ و سامانه ۰۹۶۶۲ به صورت شبانه روزی، آماده دریافت اخبار و گزارش‌ها در خصوص جرائم علیه میراث فرهنگی، است.
 
انتهای پیام/آ
 


معرفی هنر دستان هنرمندان شاخص صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی

برچسب ها: گردشگری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.