معاون صنایع دستی مازندران از درآمد ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی هنرمندان صنایع دستی در استان خبر داد.

حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان در سه بخش ملی، منطقه‌ای و شهرستانی از ۲۷ اسفندماه پارسال گشایش یافت، گفت: این نمایشگاه‌ها تا ۱۷ فروردین امسال دایر است و با تدوام حضور گردشگران و مسافران نوروزی این مدت تمدید خواهد شد.

وی افزود: هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور در مازندران از ۲۷ اسفندماه تا به امروز توانستند ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند و این میزان تا پایان تعطیلات افزایش خواهد یافت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه۱۶ نمایشگاه در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی در استان افتتاح شد، گفت: این نمایشگاه‌ها با ۶۰۰ غرفه در سطح استان دایر شد.

ایزدی افزود: ۴ نمایشگاه ملی بیش از ۱۰۰ غرفه در شهر‌های نور، چالوس، نوشهر و رامسر و نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای در شهر‌های ساری، بهشهر، سوادکوه، محمودآباد و بابلسر و ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی استانی گشایش یافت.

وی گفت: بیش از ۵۲۱ هزار و ۲۳۸ گردشگر نوروزی از نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان بازدید کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اقامت بیشتر گردشگران نوروزی را باعث رونق اقتصادی استان دانست و بر ضرورت برنامه ریزی همه جانبه برای افزایش میزان ماندگاری گردشگران در تمامی فصول سال تاکید کرد.

وی گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی کمک به هویت فرهنگی و فروش و بازاریابی است که نیاز به حفظ و احیا دارد، ضمن این که حال پیشکسوتان صنایع دستی خوب نیست و انتظار داریم رسانه‌ها به این افراد که افتخار صنایع دستی کشور هستند بپردازند.

قالی بافی، گلیم بافی، جاجیمچه بافی، بافت گلیمچه، چوقا، شمد و ملحفه، سوزن دوزی، رنگرزی و چاپ سنتیسفالگری و سرامیک سازی، فراورده‌های پوست و چرم، هنر‌های مرتبط با فلز، هنر‌های مرتبط با چوب، حصیر بافی، طراحی سنتی در کنار نگارگری، صحافی و جلدسازی سنتی، صنایع دستی دریایی و عروسک‌سازی در مازندران رواج دارد.

انتهای پیام/آ

 

فروش میلیاردی هنرمندان صنایع دستی در مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.