تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: همواره در خصوص شخصیت علمی، عملی و اخلاقی امام خمینی (ره) بسیار سخن گفته شده است اما به جایگاه معرفتی امام در عرفان عملی کمتر توجه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، آیت الله محمد مهدی ری شهری در نشستی با عنوان «سیره علمی و عملی امامین انقلاب» که توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد افزود: امام راحل (ره) در وصیت‌نامه اخلاقی خود خطاب به فرزندشان می‌فرمایند: «وصیتی است از پدر پیری که عمری را به بطالت و جهالت گذرانده و اکنون با نامه‌ای سیاه از سیئات و خالی از حسنات به دیار باقی می‌شتابد، دستم خالی است و امیدم تنها به خداست».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امام خمینی (ره) تا آخرین لحظات عمر خود نماز شبشان ترک نشد و توجه خاصی به پرهیز از گناه به ویژه غیبت داشتند.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) در ادامه با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: انسان عاقل کار پسندیده دیگران را زیاد می‌بیند و کارهای پسندیده و خوب خود را کم و اندک و خود را بدترین انسان می‌داند و این مقام فناست.
ری شهری افزود: امام خمینی (ره) به مقام فنا رسیدند و این تنها یکی از حسنات ایشان به شمار می‌رود.

آیت‌الله ری شهری در پایان سخنان خود به بیان خاطراتی از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب پرداختند.

بیان خاطراتی از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین ارائه مقالاتی با موضوعات ظرفیت تمدنی حکمت و فلسفه صدرایی در اندیشه امام خمینی (ره)، جریان هنر انقلاب اسلامی و جایگاه آن در اندیشه های امامین انقلاب، چیستی رهبری کاریزماتیک و چرایی تضاد آن با شخصیت امام خمینی (ره) و نظام‌سازی سیاسی شریعت و فقه از منظر امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‎ای از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

انتهای پیام/پ

سفر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.