به گزارش خبرنگارحوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل ابزارهای مختلف و رایگانی را برای افزایش رتبه سایت ها در این موتور جستوجو تعبیه کرده است که به کمک آن ها می توان به یک برند در گوگل تبدیل شد، در این راهGoogle Webmaster Tools یکی از این ابزارها است. همانطور که میدانید؛ Google Webmaster Tools مجموعهای از ابزارهای رایگان سئو محسوب میشود که توسط گوگل و برای استفاده وبمستران طراحی شده است و اطلاعاتی همانند؛ میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده، کلمات کلیدی ورودی به سایت، ثبت سایت در گوگل، معرفی نقشه سایت و غیره، همگی از طریق پنل مدیریت وبمستر گوگل، در دسترس افراد قرار میگیرد، اما مهمترین کاربرد این ابزار، در شرایط ویژه و مشکلات است که بسیار به شما کمک خواهد کرد. بهطور مثال در صورت جریمه شدن سایت شما، گوگل از همین طریق به شما اطلاع خواهد داد و یا متخصص سئو شما امکان بررسی وضعیت را خواهد داشت.
مهمترین پیامهای Google Webmaster Tools عبارتند از:
جالب است بدانید, معرفی سایت به گوگل کاری نیست که حتما باید انجام بدید، اما از طرفی اگر انجام بدهید تاثیر بهتری در سئو سایت خواهد داشت، اما این کار چطور ممکن است؟ باید بدانید؛ ایندکس شدن صفحات سایت است که باعث میشود بازدید سایت شما بیشتر شود. پس ایندکس شدن زودتر مساوی است با افزایش بازدید بیشتر سایت!
اما چه طور گوگل صفحات سایت را ایندکس میکند؟
باید بدانید که؛ ایندکس شدن سایتها از طریق کراولر صورت میگیرد.
کراولر (Web crawler) ، اسپایدرها (Spider) رباتهایی هستند که وظیفه آنها دریافت اطلاعات سایتها و ذخیره آنها در دیتابیسها است.
به عبارت دیگر کراولرهای گوگل با جستوجو در اینترنت و در صفحات مختلف سایتها، سایتهای دیگر را پیدا میکنند و آنها را ایندکس میکنند. این موتورهای جستوجو هرکدام رباتهای مخصوص خود را برای کاوش وب سایتها دارند.
جهت بررسی وضعیت ایندکس صفحات سایت و عکسها، بهتر است نقشه سایت را در گوگل وبمستر ثبت کنید، زیرا در این صورت است که متوجه میشوید چه تعداد از موارد ثبت شده ایندکس شدهاند.
میتوانید اطلاعات زیر در خصوص ایندکس شدن از گوگل وب مستر استخراج کنید:
انتهای پیام/