نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور کشتی‌های ترال برای مردم منطقه و به ویژه صیادان بسیار زیان آور است.

حضور کشتی‌های ترال برای فعالیت صیادان بومی بسیار زیان آور استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالغفور ایران نژاد  نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی  در جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ با جوانان، دانشجویان و فرهنگیان بخش «زرآباد» شهرستان کنارک اظهار داشت: مجوز صید و صیادی کشتی‌های ترال در ۱۲ مایلی ساحل است که متأسفانه هر روز شاهد تخلف این نوع کشتی‌ها هستیم.

وی با اشاره به توقیف دو کشتی ترال در آب‌های شهرستان کنارک، تصریح کرد: خواسته مردم شهرستان‌های چابهار و کنارک توقیف کشتی‌های ترال است و این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی و مسئولین در حال پیگیری است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۲۵۰ مجوز صید برای قایق‌های صیادی در حوزه انتخابیه صادر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیگیر‌های صورت گرفته ان شاء الله در آینده نچندان دور شاهد ارتقا بخش «زرآباد» به شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به مشکلات آموزشی در حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند بیان کرد: در آینده نچندان دور شاهد ارتقا نمایندگی‌های آموزش و پرورش بخش زرآباد و پلان خواهیم بود.

ایران نژاد ادامه داد: همچنین سه میلیارد تومان برای تجهیز درمانگاه‌های حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: مهمترین بحث در توسعه هر منطقه‌ای راه‌های ارتباطی آن است از همین رو قطعاً با احداث جاده ترانزیتی چابهار به جاسک شاهد رونق در بخش زرخیز «زرآباد» خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طریق مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان پیگیر افت ولتاژ برق در منطقه هستم.

۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بخش «زرآباد» نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد

همچنین سرپرست بخشداری «زرآباد» نیز در این جلسه اظهار داشت: ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این بخش نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد.

هاشم شاهوزهی ادامه داد: مشکلات آموزشی، بهداشتی، ورزشی، برق و راه‌های ارتباطی در منطقه وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته این مشکلات هر چه زودتر رفع شود.

امام جمعه اهلسنت شهر زرآباد نیز در این جلسه اظهار داشت: ارتقا بخش زرآباد به شهرستان یکی از خواسته‌های به حق مردم این منطقه است.

مولوی عبدالملک مهروزهی تصریح کرد: شهرستان شدن زرآباد باعث رفع بسیاری از مشکلات موجود خواهد شد.

شهردار شهر بندری کنارک نیز در این جلسه اظهار داشت: مهمترین سرمایه برای توسعه در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است که بحمدالله بخش زرآباد از نیروی انسانی خوبی برخوردار است.

درویش بلوچ نیا افزود: با احداث جاده ترانزیتی چابهار به جاسک پیشرفت و توسعه زرآباد در همه زمینه‌ها فراهم خواهد شد.

وی افرود: ۹۵ درصد کشاورزی شهرستان کنارک در بخش زرآباد است و مردم این بخش خواستار راه اندازی اداره جهاد کشاورزی در این بخش هستند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: نماینده مجلس ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار