پس از تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر، هزاران نفر از تظاهرکنندگان روز جمعه با حمل پلاکارد و پرچم‌های تبلیغاتی، خواستار کناره گیری طبقه حاکم سیاسی فعلی شدند.

برگزاری ­اولین تظاهرات اعتراضی پس از تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری الجزایربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از تعویق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر، ­اولین تظاهرات اعتراضی در این کشور برگزار شد.

برای اولین بار از زمان تعویق انتخابات ریاست جمهوری، هزاران نفر از تظاهرکنندگان روز جمعه در الجزیره با حمل پلاکارد و پرچم‌های تبلیغاتی، خواستار کناره گیری طبقه حاکم سیاسی فعلی شدند.

شورای قانون اساسی الجزایر روز گذشته اعلام کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۴ ژوئیه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، غیرممکن است.

این شانزدهمین هفته متوالی است، که معترضان به طور پیوسته در خیابان‌ها از قدرت حاکم بر الجزایر اظهار امتناع می‌کنند.

بر روی یکی از پلاکارد‌ها می‌توان این جمله را خواند: «همه چیز را آزاد کنید.» روز پنج شنبه، «عبدالقادر بن صالح»، رئیس جمهور موقت الجزایر از تمام احزاب سیاسی این کشور خواست که به منظور آماده سازی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، یک «گفتگوی آزاد» را آغاز نمایند.

در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی الجزایر پخش شد، «عبدالقادر بن صالح»، که در ماه آوریل جانشین عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور مستعفی شد، تاریخ جدیدی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و رای گیری تعیین نکرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار