فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان گفت: در اطفاء حریق در کوه‌های این شهرستان، نیرو‌های بسیج و سپاه پاسداران این شهرستان، مشارکت فعال داشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ دوم پاسدار عبداله خیران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان گفت: به منظور اطفا آتش سوزی در کوه‌های اطراف این شهرستان، که از ۲ شب گذشته رخ داد، بعد از تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان نیرو‌های بسیجی و پاسداران با کسب اجازه از سپاه حضرت، ولی عصر (عج) استان خوزستان در کنار سایر مردم و ادارت پای کار آمده و برای مردم یاری و کمک به اطفای حریق در طبیعت و منابع ملی اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه پاسداران و نیرو‌های بسیجی با امکانات مردمی و اولیه برای مهار آتش سوزی کمک کردند، بیان داشت: بخش زیادی از آتش در همان صبح روز آتش سوزی مهار شد و روز گذشته هم با رصد و اشراف کامل بر منابع طبیعی از روشن شدن دوباره آن جلوگیری بعمل آمد.

خیران در ادامه افزود: امروز صبح هم با وجود اینکه آتش سوزی در حوزه استحفاظی خوزستان نبوده، ولی در راستای پیشگیری از توسعه آتش و پیشروی به سمت شهرستان بهبهان و استان خوزستان تعدادی از نیرو‌های بسیجی و پاسداران خصوصاً تیپ امام حسن مجتبی (ع) به کوه‌های اطراف شهرستان تشان اعزام شدند تا آتش را مهار کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان تصریح کرد: از همه بسیجیانی که با دغدغه مندی و مسئولیت پذیری برای کمک به مردم و منابع ملی در محل آتش سوزی حضور پیدا کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: منابع طبیعی و محیط زیست هم برای خدمت رسانی به مردم است و باید در حفاظت و نگهداری آن نهایت تلاش را داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهبهان گفت: اعلام آمادگی سایر بسیجی‌ها و گُردان‌ها هم انجام شده، ولی شاید به واسطه شرایط محیطی، صعب العبور بودن مناطق و خارج بودن از حوزه استحفاظی امکان اعزام همه نیرو‌ها وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/گ

مشارکت بسیج در اطفا حریق بهبهان

برچسب ها: مدیریت بحران ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.