استاندار خوزستان گفت: کمتر از یکماه آینده ۹۰ درصد از مشکلات آب شرب این کلانشهر برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، مشکلات آب شرب کلانشهر اهواز حل می‌شود.غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: بیشترین مشکل افت و قطعی آب اهواز مربوط به منطقه شرق است و با تکمیل فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار و بهره برداری از مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس، کمتر از یکماه آینده ۹۰ درصد از مشکلات آب شرب این کلانشهر برطرف می‌شود.

 مشکلات آبرسانی در شبکه آب شرب اهواز پاسخ داد: خسارت سیل اخیر به ایستگاه‌های پمپاژ شهر‌های استان ما را ناچار به استفاده از ظرفیت ایستگاه ام الدبس برای تأمین نیاز آب این شهر‌ کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت این ایستگاه برای تأمین آب دیگر شهر‌های استان به کارگرفته شده و آسیب‌های کانال آبرسانی ایستگاه قیصریه در دست ترمیم است، است.

شریعتی بیان داشت: بعد از تعمیرات لازم، این ایستگاه آب شهر‌های شادگان، آبادان و خرمشهر و مقداری هم دشت آزادگان را از طریق خط انتقال غدیر تأمین می‌کند و  طی ۱۰ روز آینده فشار وارده به ایستگاه پمپاژ ام الدبس پایان یابد و شرایط در اهواز بهبود پیدا کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که برای بهبود شرایط تأمین آب با آن مواجه هستیم تکمیل نشدن مخزن شماره ۲ ایستگاه ام الدبس است که این مخزن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن شرکت آبفای اهواز ملزم به راه اندازی آن طی ۱۵ روز آینده شده است.

شریعتی در پایان گفت: فیلتراسیون ایستگاه پمپاژ علی ابن مهزیار تکمیل نشد و اخیرا بازسازی شده که در این خصوص سرپرست شرکت آبفای اهواز موظف به اجرای کامل آن تا ۱۵ تیرماه است.

انتهای پیام/م

تلاس برای حل شدن مشکل آب شرب در اهواز  

برچسب ها: سیل ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.