رئیس کاروان صلح خواهی مردمی هلمند گفت: طالبان باور دارند که برقراری آتش‌بس در شرایط کنونی، به سود نیروهای خارجی است و امکان‌پذیر نیست.

طالبان درخواست کاروان مردمی صلح مبنی بر «آتش بس» را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، 24 تن از اعضای کاروان صلح خواهی مردمی، هفته پیش سفر خود را به‌سوی مناطق تحت کنترل طالبان در هلمند آغاز کردند.

این صلح‌خواهان در مسیر راه، از سوی طالبان برده شدند و برای  5 روز از سرنوشت آنان خبری نبود. رسانه‌ها گزارش دادند که آن‌ها از سوی طالبان گرفتار شده‌اند. اما اکنون این صلح خواهان که از قلمرو طالبان برگشته‌اند می‌گویند که طالبان با چهارتن آنان درباره خواسته‌هایشان گفتگو کردند و هیچ گروگان‌گیری در کار نبوده‌است.

رئیس کاروان صلح خواهی مردمی هلمند گفت: طالبان باور دارند که برقراری آتش‌بس در شرایط کنونی، به سود نیروهای خارجی است و امکان‌پذیر نیست.

اقبال خیبر یکی از اعضای این کاروان گفت: بحث آن‌ها این بود که اگر آتش‌بس کنیم، به آمریکایی‌ها فرصت می‌دهیم تا نفس تازه کنند و جنگ را شدت بخشند. آن‌ها گفتند صلح می‌کنیم اما نخست باید اشغال پایان یابد.

اعضای این کاروان، پاسخ‌های طالبان را در برابر خواسته‌هایشان قناعت بخش نمی‌دانند، اما می‌گویند که به سفرهایشان ادامه خواهند داد.

کاروان صلح‌خواهی مردمی، در ماه حمل/ فروردین سال گذشته پس آن شکل گرفت که چندین تن در یک انفجار در یک میدان ورزشی در شهر لشگرگاه ولایت هلمند کشته شدند.

اعضای این کاروان، خواهان برقراری آتش‌بس و آغاز گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و طالبان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار