بهنمیر، میزبان سومین جشنواره ملی توت فرنگی

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهید اسماعیل نژاد بهنمیر گفت: سومین جشنواره ملی توت فرنگی در بهنمیر گشایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نسیم عادلی رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهید اسماعیل نژاد بهنمیر گفت: جشنواره توت فرنگی بهنمیر از ۱۸ تا ۲۱ خرداد، با حضور ۶۰ غرفه دار از استان‌های سراسر کشور، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در مجموعه ورزشی مرحوم درزیان برپا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر ۶۰ غرفه محصولات توت‌فرنگی، غرفه‌های صنایع دستی، مواد غذایی و سوغات  با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور نیز در این جشنواره حضور دارند.

عادلی گفت: آیین گشایش سومین جشنواره توت‌فرنگی بهنمیر، مسئولان استانی و شهرستانی از جمله معاون مدیر کل جهاد کشاورزی استان، معاون فرماندار بابلسر و همچنین بخشدار و مردم بهنمیر در سال مجداآرا برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره را معرفی این محصول به کل کشور و ارتقاء جایگاه ویژه توت‌فرنگی بهنمیر است و به‌روز رسانی شیوه‌های کشت، نوآوری، فرآوری و مکانیزه کردن محصول توت فرنگی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهید اسماعیل نژاد بهنمیر گفت: ۷۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابلسر زیر کشت توت‌فرنگی است که از این مقدار، بخش بهنمیر دارای ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت توت فرنگی است.

وی افزود: میزان تولید توت فرنگی در هر هکتار به صورت میانگین ۱۷ تن است، اما در بخش بهنمیر در هر هکتار حدود ۴۰ تن هم برداشت محصول داشتیم.

عادلی بیشترین نوع زیر کشت توت فرنگی در بهنمیر را رقم کاماراسو اعلام کرد و گفت: مقاومت در برابر آفات و بیماری، خوش رنگی و خوش طعم بودن، از ویژگی‌های منحصر به فرد توت فرنگی بهنمیر است.

انتهای پیام/ م

گشایش سومین جشنواره ملی توت فرنگی بهنمیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.