راه اندازی ۱۳ صندوق خرد روستایی بانوان در مازندران / زنان مازندرانی محصولات زراعی ، باغی و دامی سالم تولید می کنند

۱۳ صندوق خرد روستایی بانوان در مازندران راه اندازی و فعال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۶۰۰ شورای روستا و ۳ هزار و ۲۵۰ دهیار در مازندران فعالیت دارند، گفت: از این تعداد براساس آمار اداره کل امور روستایی، ۲۱۹ دهیار زن است.
 
وی با بیان اینکه ۶۸۱ هزار کشاورز مازندرانی از جامعه زنان هستند، افزود: بانوان نقش مهمی در تامین سبد غذایی و سفره سالم دارند.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: ۱۳ صندوق خرد روستایی بانوان در مازندران راه اندازی و فعال شده است که مدیران عامل آن‌ها عمدتاً از تسهیل گران بخش کشاورزی هستند و این یک ظرفیت برای تولید محصول سالم است.
 
سمیه قاسمی طوسی افزود: با این ظرفیت جمعیتی در حوزه بانوان نیاز به برنامه‌ریزی اساسی داریم که ابتدا آموزش‌ها و ترسیم یک چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت برای تولید محصول سالم را آغاز کنیم.
 
وی گفت: براساس توافق اداره کل روستایی و شورا‌های استانداری، جهاد کشاورزی و امور بانوان استانداری مازندران، در راستای تولید محصولات زراعی و باغی و دامی سالم در روستاها، ۱۰۰ روستا در فاز نخست به عنوان پایلوت معرفی می‌شود. ‎
 
قاسمی طوسی ادامه داد: علمی کردن روش‌های تولید و اجرای طرح الگوی کشت و تولید مرغ سبز نیز مورد توجه واقع شد.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران افزود: در نظر داریم مزارع الگوی کشت سالم را در محصولات مختلف افزایش دهیم که یک نمونه موفق را در مزرعه توت فرنگی واقع در بهنمیر تجربه کردیم.
انتهای پیام/آ

تولید محصولات کشاورزی سالم با تلاش بانوان روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار