مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام از کمک ۴۵۹ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز در ایلام خبر داد.

کمک ۴۵۹ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلاممحمد‌رضا حیدری مدیرکل نوسازی مدارس استان ایلام صبح امروز در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ایلام گفت : جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌ها از رشد و شرایط مطلوبی برخوردار شده به‌گونه‌ای که در سال گذشته (جشنواره بیستم) مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی جمع‌آوری شده است که در مجموع ۴۵۹ میلیارد ریال کمک نقدی توسط خیرین مدرسه‌ساز در ۲۰ جشنواره گذشته به استان کمک شده است.

وی افزود: سنت مدرسه‌سازی یک پدیده دیرپای بشری است که ریشه در عقل و منطق طبیعت انسان دارد و یکی از افتخارات فرهنگ اسلام و یکی از اهرم‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه در ابعاد مختلف محسوب می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بیان کرد: تلاش خیرین مدرسه‌ساز برای توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی یکی از اعمال صالحی است که جاده رسیدن به جامعه آرمانی ما را همواره می‌کند.

وی اضافه کرد: ۲۶ پروژه احداثی مشارکتی از سال ۷۶ تا ۸۴ توسط بنیاد ۱۵ خرداد در سطح استان احداث شده است.

حیدری عنوان کرد: هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی با ۶ هزار و ۴۸۴ کلاس درس در استان دایر است.

وی ادامه داد: نحوه مشارکت مردمی و خیرین در امر مدرسه‌سازی از سال ۷۷ تاکنون مناسب ارزیابی شده و در این راستا ایلام با ۵۷ درصد و مهران با ۱۱درصد بیشترین و کمترین مشارکت مدرسه‌سازی را داشته‌اند.

وی ادامه داد: از سال ۸۷ تا کنون ۳۸ پروژه با زیربنای ۳۸ هزار و ۹۱۲ زیربنا با اعتبار ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ میلیون ریال توسط بنیاد برکت در مناطق مختلف استان تعمیر، تجهیز و ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام افزود: ۱۴ پروژه نیمه‌تمام دولتی اداره کل نوسازی مدارس ایلام شامل تخریب، بازسازی و احداث با ۵۶ کلاس درس با زیربنای ۲۰ هزار و ۴۴۸ متر با اعتبار ۲۹۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.

لازم به ذکر است، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هم‌اکنون در کل کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/غ

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.