از نظر دونالد ترامپ، عربستان سعودی یک متحد راهبردی برای سلطه بر منافع و منابع سرشار منطقه و نیز حمایت از رژیم صهیونیستی است.

راشاتودی: ترامپ بخاطر منافع اقتصادی‌اش تخلفات حقوق‌بشری آل‌سعود را نادیده می‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک کارشناس سیاسی در گفتگو با راشا تودی و با اشاره به برنامه اعدام یک نوجوان در عربستان اظهار داشت رئیس جمهور آمریکا به علت منافع اقتصادی‌اش تخلفات حقوق بشری این کشور را نادیده می‌گیرد.

سازمان‌های حقوق‌بشری در رسانه‌ها از عربستان سعودی درخواست کرده‌اند حکم اعدام یک نوجوان به علت شرکت کردن در تظاهرات ضددولتی را متوقف کند.

خبرنگار راشاتودی گزارش کرد: «مرتجی قریرص» که اکنون ۱۸ سال دارد، در عربستان سعودی محاکمه شده است. مرتجی قریریص در سال ۲۰۱۱ در حرکتی اعتراضی در شهر عوامیه در شرق عربستان در همایش دوچرخه سواری علیه حکومت سعودی شرکت داشت. مرتجی در زمان بازجویی هدف ضرب و شتم قرا گرفت. اکنون وی با حکم اعدام مواجه است.

خبرنگار راشاتودی در ادامه این گزارش با اشاره به قتل جمال خاشقجی از مخالفان عربستان سعودی گفت: قتل خاشقجی در ترکیه با انتقاد شدید از جمله واکنش تند گروه‌های حقوق‌بشری همراه شد، اما همه به خاطر دارند این موضوع چگونه پایان یافت؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از عربستان سعودی به این علت که کشوری ثروتمند است و قرارداد نظامی بزرگی با آمریکا دارد، حمایت کرد. ترامپ به صراحت اعلام کرد نمی‌خواهد منافع بسیار خرید‌های نظامی عربستان سعودی را از دست بدهد.

اکنون در یک طرف آمریکا قرار دارد که از عربستان سعودی حمایت می‌کند و در طرف دیگر سرنوشت یک نوجوان کم سن قرار دارد که به علت مشارکت در یک دوچرخه سواری اعتراضی با مجازات اعدام مواجه است.

برایان بِکِر (کارشناس مسائل سیاسی) در گفت‌و‌گو با راشاتودی اعلام کرد: ترامپ به صراحت گفت که به علت منافع اقتصادی، قتل خاشقجی را نادیده می‌گیرد و به حقوق بشر اهمیت نمی‌دهد. از نظر ترامپ، عربستان سعودی یک متحد راهبردی برای سلطه بر منافع و منابع سرشار منطقه و نیز حمایت از اسرائیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار