سمینار سالانه سفرای ایران در اردبیل برگزار می‌شود

مشاور امور بین الملل استانداری اردبیل از رایزنی با وزارت امور خارجه و برنامه‌ریزی جهت میزبانی سمینار سالانه سفرای ایران در خارج از کشور در فصل پاییز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن عظیم زاده، مشاور امور بین الملل استانداری اردبیل از رایزنی با وزارت امور خارجه و برنامه‌ریزی جهت میزبانی سمینار سالانه سفرای ایران در خارج از کشور در فصل پاییز امسال خبر داد،گفت: این میزبانی با هدف معرفی توانمندی‌های استان اردبیل به ویژه در حوزه گردشگری خواهد بود؛ در عین حال میزبانی از رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور نیز در دست بررسی است.

وی با تاکید به اینکه معرفی اردبیل در سطح بین الملل ضرورت ویژه دارد، افزود: مجموعه استانداری اردبیل در نظر دارد از تمامی رویدادهای بین الملل به شکل مطلوب بهره گرفته و تا حد امکان میزبانی برخی رویدادها را اخذ کند.

مشاور امور بین الملل استانداری اردبیل با اشاره به میزبانی اجلاس کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت گفت: این رویداد نیز فرصتی جهت معرفی توانمندی‌های فرهنگی و اقتصادی استان خواهد بود.

عظیم زاده افزود: در حوزه گردشگری باید از فرصت این اجلاس بهره گرفت و نسبت به معرفی جاذبه‌ها در سطح بین الملل اقدام کرد؛ علاوه بر این می‌توان آثاری با قابلیت ثبت جهانی را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه استانداری برنامه‌ریزی جهت توسعه فرهنگی استان را در دستور کار دارد و در نظر داریم در خود مجموعه استانداری بخشی فرهنگی تعبیه کنیم، اظهار کرد: به ویژه در بخش فرهنگی معرفی ظرفیت گردشگری دینی و مذهبی در سطح جهانی مورد تاکید است.

مشاور امور بین الملل استانداری اردبیل، وجود مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی را امتیازی برای استان دانست و گفت: به واسطه همسایگی با کشورهای عراق و سوریه می‌توان تفاهم نامه‌هایی در راستای رونق گردشگری دینی منعقد کرد.

عظیم زاده افزود: در سفر سال گذشته استاندار اردبیل به کشور ترکیه مشاهده شد که در کتابخانه های این کشور آثار خطی متعددی از اردبیل موجود است و این در حالی است که گردشگری اردبیل در سطح بین الملل به میزان شهرهای تهران، اصفهان و مشهد شناخته شده نیست.

وی به ضرورت تهیه مستند جامع و بسته‌های فرهنگی و صنایع دستی در معرفی استان با استفاده از المان‌های فرهنگی تاکید و اظهار کرد: علاوه بر این ضروری است لیدرهای مسلط به دوزبان از جمله عربی و انگلیسی و مسلط به آداب تشریفات تربیت کرد و در سفر مقامات خارجی از ظرفیت آن‌ها بهره گرفت.

مشاور امور بین الملل استانداری اردبیل گفت: در واقع باید زمینه‌ای فراهم کرد تا از فرودگاه مبدا تا فرودگاه مقصد سفر مقامات خارجی به صورت منظم، هدفمند و با برنامه مشخص از حضور مقامات در راستای توسعه استان بهره گرفت.

انتهای پیام/ع

معرفی توانمندی های اردبیل در حوزه گردشگری

 

برچسب ها: گردشگری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.