مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از چندین طرح ویژه سرمایه گذاری در اجلاس اکو رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از چندین طرح ویژه سرمایه گذاری با موضوعات گردشگری سلامت و با محوریت آبدرمانی‌ها در اجلاس اکو رونمایی خواهد شد.

وی افزود: برخی از سرمایه گذاران برای ایجاد آبدرمانی‌های مدرن و برخی دیگر برای توسعه آبدرمانی‌های فعلی طرح‌ها و ایده‌هایی جدیدی ارایه کردند که چندین مورد آن‌ها در اجلاس اکو بررسی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: وجود آبدرمانی‌های مدرن به همراه پزشکان مجرب و همچنین وجود مراکز اقامتی متعدد و واحد‌های تفریحی و توریستی با غذا‌های ارگانیک جزء مزیت‌های نسبی استان است.

فلاحی با اشاره به اینکه استان اردبیل از قابلیت‌های ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت برخوردار است، ادامه داد: وجود آبدرمانی‌های متعدد در دامنه کوه سبلان و پزشکان دوره دیده و متخصص و همچنین هم مرز بودن اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان این ظرفیت را دوچندان کرده است.

وی افزود: مرز ۳۸۰ کیلومتری با جمهوری آذربایجان و تردد بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در سال که ۳۰ درصد آن‌ها برای دریافت خدمات سلامت وارد استان می‌شوند از جمله جاذبه‌های اصلی استان برای جذب سرمایه گذار در این حوزه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: داشتن آب و هوای معتدل و طبیعت بکر استان نیز می‌تواد جاذبه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تندرستی و ایجاد دهگده‌های سلامت در استان باشد.

وی گفت: در این راستا استان اردبیل به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های طبیعت گردی و ایجاد دهگده‌های سلامت در کشور معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

معرفی اردبیل به عنوان پایلوت اجرای طرح های طبیعت گردی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.