جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: همه مناطق سیل زده در بحث بازسازی اولویت ما هستند که کار آن‌ها شروع شده و بحث احداث، تعمیر و بازسازی منازل و راه‌ها در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،کیامرث حاجی زاده، جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان گفت: همه مناطق سیل زده در بحث بازسازی اولویت ما هستند که کار آن‌ها شروع شده و بحث احداث، تعمیر و بازسازی منازل و راه‌ها در دست انجام است و بازسازی مسیر الله اکبر و نیز در اولویت قرار دارد.

وی افزود: باید بتوانیم شهرستان شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه را هر چه سریعتر و در یک بازه کوتاه‌تر برای کشت تابستانه آماده کنیم.

حاجی زاده بیان داشت: سازمان آب و برق خوزستان نیز در سیلاب اخیر تلاش بسیاری داشت، اما انتظار می‌رود کانال‌ها و زهکش‌ها را هر چه سریعتر آماده کند و آب اندازی آن‌ها آغاز شود.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان ادامه داد: مدیران استان، نیرو‌های مسلح، دستگاه امنیتی، دستگاه‌های اجرایی، و در راس همه این مجموعه استاندار خوزستان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و در سیل اخیر پای فرامین ایشان عملا ایستادند و مردم شریف در مناطق سیل زده به خوبی به اقدامات انجام شده واقف هستند و زمانی که به بازدید‌های میدانی می‌رویم از نزدیک قدرشناسی آن‌ها از مسئولان و خادمان خودشان را شاهد هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: کار بزرگ جهادی در ۴ مرحله بحران انجام شده است و فرمانداران، بخشداران، دهیاران در این بحران پای کار بودند و در کنار آن‌ها کار بزرگ را مردم انجام دادند چرا که در همه مراحل با مسئولان همراهی داشتند.

وی افزود: هشدار‌هایی که پیش از وقوع سیل صادر شد به موقع بود و  بیش از ۴۰ میلیارد متر مکعب آب وارد حوضه‌های آبریز، سد‌ها و دشت‌های خوزستان شد، اما با این حال تلفات جانی در استان نداشتیم این درحالی است که سیلاب خوزستان بر اساس گزارش‌های سازمان آب و برق بی سابقه بوده است.

حاجی زاده اظهار داشت: قطعا در مراحل پیش بینی و آمادگی مدیریت بحران نقص‌هایی وجود داشته است و می‌توانستیم بهتر از این نیز عمل کنیم، اما در مجموع براساس فاکتور‌هایی مانند میزان سیلابی که وارد استان شد، حجم سیلاب، گستردگی آن و پیوستن سه رودخانه به یکدیگر در بازه‌ای از زمان میتوان گفت که عملکرد مقابله با سیلاب رضایت بخش بوده است.

لزوم بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در خوزستان

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان افزود: پیام اخیری که مقام معظم رهبری دادند این بوده که مرحله بازسازی را مانند مرحله مقابله جدی بگیریم و روستا‌هایی که هنوز زمین‌ها و اراضی کشاورزی آن‌ها زیر آب است را برای کشت تابستانه آماده کنیم و مدیران خوزستان در این سیل نشان دادند منویات رهبر را اجرا کردند و همچنان اجرا می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در عملکرد مدیران استان خوزستان در حوزه سیلاب قطعا نقص‌هایی وجود دارد، اما این که بگویند مدیران استان خوزستان در عمل پای کار نیستند انصاف نیست و  جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر مساله پرداخت خسارات و تسهیلات بلاعوض را حل کند و انتظار ما از جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی این است که به مساله نقدینگی رسیدگی کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.