وال‌استریت‌ژورنال: برادر ناتنی رهبر کره شمالی خبرچین سازمان سیا بود

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون خبرچین آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون خبرچین آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بود.

رویترز نمی‌تواند صحت این اطلاعات را راستی آزمایی کند و سازمان سیا نیز واکنشی به این خبر نداشته است.

روزنامه وال استریت ژورنال در عین حال نوشته است: «بسیاری از مسئولان سابق آمریکایی گفته اند که این برادر ناتنی رهبر کره شمالی سال‌های زیادی در خارج از کره شمالی زندگی می‌کرده و در داخل کره شمالی نیز پایگاه شناخته شده‌ای نداشته است و بنابراین احتمالا اطلاعاتی جزئی درباره کارکرد داخلی این کشور سری داشته است.»

همین مقامات سابق گفته اند که نامبرده بی شک با سرویس‌های امنیتی خارجی بالاخص چین در تماس بوده است.

دو زن یکی اندونزیایی به نام سیتی آسیه و یکی ویتنامی به نام دوان تی هونگ به اتهام کشتن کیم جونگ نام با گاز اعضاب VX در فرودگاه کوالالامپور در فوریه ۲۰۱۷ (بهمن و اسفند ۹۵) بازداشت شدند که به ترتیب در ماه‌های مارس و مه گذشته (اردیبهشت و خرداد) آزاد شدند.

منبع ناشناس وال استریت ژورنال به این روزنامه گفته است نامبرده در آن زمان برای تماس با رابطش در سازمان سیا به مالزی رفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۸:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
خدایی من بهت افتخار میکنم که واسه حفظ کشورت از برادرت گذشتی.
آخرین اخبار