ورزش کارگری سطح سلامتی و بهروری در محیط کار را بالا می برد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ورزش کارگری سطح سلامتی و بهروری در محیط کار را بالا می برد.

ورزش کارگری سطح سلامتی و بهروری در محیط کار را بالا می بردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدتقی آبایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ورزش کارگری سطح سلامتی و بهروری در محیط کار را بالا می برد و توسعه ورزش در محیط های کارگری استان ضروری است.

محمد تقی آبایی در جلسه مشترک اعضای انجمن ورزشهای رزمی کارگری که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی برگزار شد با بیان اینکه ورزش کارگری پیشینه زیادی دارد افزود: به برکت انقلاب اسلامی در استان مرکزی بیش از پنج مجموعه در شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان، خمین، محلات و ۱۴ مکان ورزشی توسط واحدهای کارگری در ۳۴ رشته مصوب ورزش کارگری در استان مرکزی در حال فعالیت هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: ۴۵۰ کارگر ورزشکار تاکنون توانسته اند رتبه های برتر ورزشی در مسابقات کشوری کسب نمایند.

وی ورزش را عامل اصلی برای ایجاد محیطی سالم، شادابی و نشاط و سلامتی نیروی ارزشمند کار عنوان و تصریح کرد: بر همین اساس توسعه ورزش در محیط های کارگری امری ضروری است که تحقق آن تلاش بیشتر انجمن ها و هیات های ورزش کارگری استان را می طلبد.

آبایی بر تدوین برنامه عملیاتی تقویم ورزش کارگری و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری در سطوح مختلف استانی و ملی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به اهمیت، جایگاه و نقش ورزش در بهره وری نیروی کار و راندمان تولید، می تواند در اقتصاد نقش آفرین باشد و شکوفایی کشور را به ارمغان آورد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: کارفرمایان این استان با هزینه کرد در رشته های ورزشی از معافیت ۱۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می شوند و بهره گیری از ظرفیت این قانون از سوی کارفرمایان واحدهای تولیدی استان علاوه بر معافیت مالیاتی در نشاط و سلامتی کارکنان و افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی تأثیر گذار خواهد بود.‌

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به تهدید سلامت کارگران در بخش های مختلف بدلیل آسیب های ناشی از مشاغل سخت و زیان آور و یا امراض ناشی از این قبیل کارها، توجه به امر ورزش می تواند به سالم سازی محیط و جلوگیری از بروز برخی مشکلات و آسیب های جسمی، روحی و روانی کارگران کمک کند.

انتهای پیام/ت

تاکید بر تدوین برنامه عملیاتی تقویم ورزش کارگری و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری

برچسب ها: اخبار ورزشی ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.