عملیات مبارزه با ملخ صحرایی بالغ و پوره‌ها در ۱۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی انجام شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  عصمتی پور ، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: پس از مشاهده یکمبارزه با ملخ صحرایی در ۱۹۵ هکتار از اراضی دسته ملخ صحرایی در منطقه کهنو شهرستان نهبندان توسط کارشناسان مراقبت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، ستاد پایش ملخ استان تشکیل و عملیات اجرایی مبارزه در کانون آلوده آغاز شد.

وی افزود: با توجه به تخم ریزی آفت، در حال حاضر با خروج تدریجی پوره‌های ملخ مواجه هستیم و از آنجا که آفت دارای مرحله مهاجری بوده و تقریبا می‌تواند با حمله به هر نوع گیاهی از آن تغذیه کرده و خسارت بسیار شدید را وارد کند نیاز به رصد و پایش مستمر این منطقه و سایر مناطق استان است که این امر در اولویت دستور کار شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی استان قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: در این راستا تاکنون در منطقه مرزی کهنو حدود ۶۰ هکتار با ملخ بالغ و ۱۳۵ هکتار با پوره‌ها مبارزه انجام شده است و همچنان عملیات پایش و مبارزه ادامه دارد.

عصمتی پور گفت: از محل اعتبارات ملی ۱۱۵ میلیون تومان برای خرید یک دستگاه سمپاش یو. ال. وی پاش، خرید سم و هزینه تدارکات عملیات پایش و مبارزه به استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ک

عملیات پایش و مبارزه با ملخ صحرایی ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.