در پی غرق شدن قایق مهاجران در سواحل یکی از جزایر یونان دست‌کم شش نفر جان خود را از دست دادند.

۶ کشته در پی غرق شدن قایق پناهجویان در یونانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، منابع خبری در یونان اعلام کردند یک قایق پناهجویان در نزدیکی جزیره لزبوس دچار حادثه شد و شش تن از سرنشینان آن کشته شدند. بر اساس این گزارش ۵۷ تن دیگر از سرنشینان قایق پناهجویان در این حادثه توسط نیرو‌های امدادی نجات یافتند.

گفته می‌شود که یک قایق امدادی متعلق به اتحادیه اروپا که مشغول گشت زنی در آب‌های منطقه بوده عملیات امداد و نجات را انجام داده و شمار زیادی از سرنشینان قایق حادثه دیده را از آب بیرون کشیده است.

شمار افرادی که در سال جاری میلادی در تلاش برای مهاجرت به اروپا از طریق دریای مدیترانه جان باخته اند در حالی رو به افزایش است که بنابر گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۸ میلادی روزانه بطور متوسط ۶ نفر در تلاش برای عبور از مدیترانه و رسیدن به اروپا جان سپرده‌اند.

یونان در حال حاضر حدود هفت هزار مهاجر و پناهجو را در خود جای داده که اغلب آن‌ها را اتباع سوری تشکیل می‌دهند. لزبوس یکی از جزایر اصلی یونان است که مهاجران و پناهجویان از ترکیه و از طریق دریا خود را به آن می‌رساندند تا از آنجا راهی کشوری دیگر در اروپا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار