گروهی از حقوق‌دانان دیوان کیفری لاهه، سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا را جنایت علیه بشریت خواندند و خواستار رسیدگی این دادگاه به اینگونه جنایات شدند.

سیاست‌های مهاجرتی اروپا جنایت علیه بشریت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، شواهد و اسناد حقوقی نشان می‌دهد بر اساس سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا که مسئول جنایت علیه بشریت است تا کنون بیش از ۴۰ هزار پناهجو پس از ردیابی و بازداشت در دریای مدیترانه به مراکز نگهداری منتقل و شکنجه شده‌اند.

براساس اسناد و مدارکی که از سوی دیوان کیفری بین‌المللی جمع آوری شده، مقامات اتحادیه اروپا آگاهانه مسئول جان باختن پناهجویان در خشکی و دریا و تجاوزات جنسی و شکنجه آنان از سوی گارد ساحلی لیبی هستند.

در حالی که هیچ اسمی از مقامات اروپایی برده نشده است، اینگونه اسناد حقوقی از ادامه تحقیقات دیوان لاهه درباره سرنوشت پناهجویان در لیبی خبر می‌دهد.

مقامات کمیسیون اروپا، آلمان و اسپانیا از سیاست‌های اتحادیه اروپا و تلاش‌های آنان برای کمک به پناهجویان در لیبی دفاع کردند. فرانسه ضمن رد اتهامات مطرح شده، چنین مواردی را بی اساس و فاقد مبانی حقوقی توصیف کرد.

گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد، در ۲۰۱۵ شمار پناهجویان قربانی به بیش از چهار هزار نفر و در ۲۰۱۶ این عدد به بیش از پنج هزار و صد نفر رسید در حالی که شمار زیادی از پناهجویان ناپدید شدند.

براساس شکایات مطرح شده، تدوین سیاست جدید اتحادیه اروپا سبب قربانی شدن بسیاری از افراد شده است و از سوی دیگر، چون کسانی که خود را به خطر انداخته بودند چیزی برای از دست دادن نداشتند لذا شمار پناهجویان کمتر نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار