مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزء ۱۰ استان برتر در حوزه صنایع دستی در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: استان اردبیل جزء ۱۰ استان برتر در حوزه صنایع دستی در سطح کشور می‌باشد و توسعه این حوزه در سال جاری اولویت اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: امسال برای اولین بار ورنی مغان نشان جغرافیای بین المللی دریافت کرد و این افتخار ویژه‌ای برای صنایع دستی استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری استان اردبیل تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم که امسال گلیم عنبران و جاجیم خلخال را هم به ثبت جهانی برسانیم.

فلاحی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید، ادامه داد: صنایع دستی در ایجاد اشتغال بسیار مهم است و در این راستا نمایشگاه دایمی صنایع دستی در کنار دریاچه شورابیل دایر خواهد شد.

وی بیان داشت: نمایشگاه دایمی خلخال و بیله سوار نیز تا پایان سال راه اندازی خواهد شد که برای شناساندن محصولات صنایع دستی استان و برای معرفی آثار فاخر در این حوزه نیز موزه صنایع دستی استان در محل خانه سپهرم در حال دایر شدن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری استان اردبیل افزود: با توجه به اهمیت بحث آموزش رایگان در حوزه صنایع دستی در نظر داریم آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی را در روستا‌های هدف به صورت ویژه پیگیری کنیم.

وی گفت: در این زمینه تسهیلات کم بهره برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است و در سال گذشته نیز برای ۵۱۲ نفر در این زمینه اشتغالزایی صورت گرفته است.

انتای پیام/ع

صنایع دستی در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.